söndag 13 december 2009

Hur 3 poäng blir 0 på 20 minuter :(

Ja det har jag fått lära mig idag.


Man sätter sig i hallen som inte (!) har ett öppet fik en timme före matchstart. Sedan väntar man och väntar. Därefter går startsignalen och 20 minuter senare står ressultattavlan på 0 - 0.

5 minuters väntan intas för att bytas ut mot 20 minuter kul innebandy och en ressultattavla som det står 3 - 0 på :)

Ytterligare 5 minuters väntan som till sist avslutades med en ressultattavla som skriker 4 - 5 ??????

Många frustrerade junisar klev över sargkanten och bara en av dem skakade på huvudet och sa lite eftertänksamt
- Jag vet inte vad som hände men det var inte jag som stod och jag bär ingen skuld i förlusten för 1 ensam spelare kan inte rädda laget, speciellt inte från bänken.

Ni kan nog räkna ut vem det var eller hur?
Nåja, mamman fick dagens dos av svettluktande innebandyhall och pappan kom förbi borgen och plockade ihop allt till matchen i Jakobsbergs sporthall i morgon mellan Järfälla IBK eller Spiders som vi brukar kalla dem här ute på landet och AIK i superligan.
Lite lagom avslaget verkar det vara överlag efter att Sveriges damlandslag spelade hem guldmedaljen i går mot ett taggat Schweiziskt lag som ju hade haft Antener ute och scoutat för sin räkning.
Visst var AIK representerat av många trots att ingen av tjejerna platsade i Svenska landslaget :)
Eumanuel Antener var som sagt inkopplat för Schweiz och Cecilia Godoy spelade för USA =)

De svartgula ränderna har ett finger med i det mesta och inte är jag ledsen för det.

Visst tittade vi på finalen systeryster och visst borde jag skrivit några rader i går men ögonen var trötta och glädjen stor efter att ha fått rå om både son och kusin hela dagen :)

Det var liksom min guldvinst igår =)

Inga kommentarer: