fredag 15 januari 2010

Hallfri helg?

Nepp det tror jag inte i alla fall :)

Troligen blir det i allafall ett hallbesök då Skalman har dragit igång träningarna ordentligt igen och förhopppningsvis blir uttagen till match på söndag.
Annars är det nog risk för att tantens innebandytarm börjar skrika rätt högt fram emot onsdag torsdag nästa vecka  =)
Tur att Sirius vs AIK visas på tv på måndag men jag är inte säker på att vi hunnit fram till hotellet i Lund då och dessutom vet jag inte om denna underbara tv4 sport kanalen går att se i dessa södra landsgränser.
Annars så finns ju datorn och den ska naturligtvis med :)

I övrigt verkar stämningen på topp trots lång skadelista. Skämten med varandra har högt i tak och mycket kärlek till varandra och sporten, trots vinterkylan som biter hårdare än vanligt.
Det har uppstått ett litet akutläge då gubben missat det här med veckans tvätt men efter en snäll fråga och en lovad tulpanbukett så är det klart att tanten ställer upp och kommer att vara kompis med tvätt och tork hela dagen så killarn akan lukta gott i alla fall de första 5 minuterna på träningen i morgon bitti :)
Men det är värt varenda sekund :)

Bara en sådan liten sak som att jag fick en överaskning efter sista bortamatchen.
Egebrant fick ju matchenslirare pris uppe i Umeå men han tyckte tydligen att Nypans tant var värd det mer än han så gubben fick den i handen med orden att ge den till tanten =)
Hur många av er kan skryta med att ha ett matchens lirare pris från en SSL-lirare hemma???
Jag kan och dessutom så är den förbannat fin.....
TACK Egebrant! Den värmde och värmer. Jag är dessutom barnsligt förtjust i Hydman -wallin´s konst =)

Inga kommentarer: