lördag 30 januari 2010

Oj nu måste jag ta mig en funderare !

Nu när gubben börjat blogga så måste ju jag fundera på hur jag ska göra med den här bloggen men på den andra sidan så är ju Skorpan i farten att kränga på sig hjälmen igen och då finns det ju 2 målisar som kommer att träna och spela matcher.
Det kommer nog finnas en del att skriva om ändå :)
Skorpan har tex. varit en sväng på Stadium och tittat efter nya benskydd. Men det är ju som vanligt med den detaljen ett litet elände att få tag i dem.
Mina "ungar" har ju alltid haft Rehbands skydd eftersom jag tycker att det är viktigt med ordentliga skydd för knäna. Jag har ännu inte hittat några som fungerar lika bra som det märkets. Men det är nästan omöjligt att få tag i rätt storlek.
Kanske man kan beställa dem??
Gubben har lovat att kolla med det Stadium som han har ett gott samarbete med, de kanske kan hjäla honom med att ta hem dem.

Skalman ska på möte i veckan om ett samarbetsavtal som tydligen är på gång mellan AIK och något annat lag (troligen Hawks), vi har bestämt oss för att gå på det för att informera oss om vad som händer och sker men också hur det kommer påverka Skalmans situation.
Han har ju sin bestämda åsikt om det där med samarbetsföreningar. Man kan inte ha hjärtat i 2 föreningar och lag samtidigt och man kan inte hoppa in och dirrigera en massa backar som man inte ens kan namnet på. Det blir också svårt för utespelarna med ny målvakt innan de lärt sig hur man fungerar och tänker, hur många långa snygga utkast har jag inte gjort men ingen har varit med på dem för det vet inte att jag gärna skapar kontringsmöjligheter på det sättet?
Nåja, vi får se vad som sägs och vad som händer :)

Nu ska tanten äta frukost och ta tag i dagen innan den tar tag i henne.
Må gott så länge

Inga kommentarer: