torsdag 21 januari 2010

Med flit eller inte???

Spelar ingen roll eftersom Edgren officiellt bett om ursäkt för sitt tilltag trots att han vill påpeka att han inte for efter någons ansikte utan "bara" en klubba.
Det viktigaste för AIK och spelarna är nu att fokusera på innebandy och inget annat.
Laget ska bära tröjorna med stolthet och vårda klubbmärket som sitt egna barn.
Vara ambassadörer för Stockholms stolthet - AIK som bär:
SOLEN som står för framgång och glädje (Inte bara vinsten men också glädjen att tillhöra och tillföra klubben en insats.
TORNEN som står för tradition (för mig är det bla. ljudet från Råsunda som ekar över Solna på matchdagarna)
BALKEN som står för styrka.............
inte bara styrkan på planen men också styrkan att alltid bära tröjan som en ambassadör.

Jag har varit AIK:are sedan 1972 när familjen flyttade till Blåkulla från Danmark och vi bodde på 14 våningen. På den tiden fanns inte alla hus som finns idag och ljudet från Råsunda hördes ända bort till vår ballkong (jag och pappa delade många fina stunder på ballkongen på lördagarna när tipslördag gick på tv-apparaten). Den känslan ville jag dela och bära med mig. Jag har inte svikit det svartgula klubbmärket en enda dag sedan dess och kommer inte att göra det heller.

Det betyder inte att jag står bakom allt som AIK:are gör men jag kommer i all evihget att förvara märket :)

Inga kommentarer: