tisdag 26 januari 2010

Ojoj...mycket prat om innebandy

Jaha...då var det tydligen officiellt att AIK har "smygit bakom ryggen" på Hawks och "köpt" Mats Norman och Jocke Ulvhag????????????

Tänk vad konstiga saker man kan läsa och höra ibland. Jag frågade en annan insatt bloggare för ett par dagar sedan om inte Hawks och AIk har ett samarbetsavtal? Han var osäker på det även om han bekräftade att Hawks har hjälpt AIK med träningsmaterial.

Jag tittade in på innebandy.se och hittade sidan med de föreningar som har samarbetsavtal som är klara. Där kan man inte läsa om att det ska finnas något sådant avtal mellan de 2 föreningarna men jag tror faktiskt att det är på gång för vi "föräldrar" och spelarna i HJ är kallade till ett informationsmöte om ett samarbete.

Självklart måste jag gå på det mötet för att få klarhet i mina frågor. Speciellt om det innebär att man som spelare i AIK kan bli utlånad tilll Hawks. Jag vet ju redan innan frågan kom på tapeten att min "slips" som Mange L kallar målisarna INTE är villig att ställa upp på någon utlåning.
Han är över och förbi med förortsplasten.

Skalmans syn på sin idrott:
Antingen spelar jag i en seriös förening där kraven på spelarna är högre eller så spelar jag inte alls.
Jag tar inte längre att B-tränare gullekör sina egna race med sina egna söner eller favoriter. Jag tänker inte konkurera med spelare som har fördel av gamla meriter. Det är bäste spelare för dagen som ska spela - inte någon som inte tränat på hela veckor ooch ändå får spela match.
Jag ställer inte längre upp på herrlag för att sedan få läsa på herrarnas lagsidor att de inte förstår varför inte junisarna ställer upp.
Nej, ska jag spela innebandy så ska jag göra det för att det är roligast i världen och för att jag vill göra det själv, dessutom i en förening där det inte är några föräldrar som är allsmäktiga som tränare. Alla lagkamrater ska fightas om matchplatserna på lika villkor. Annars försvinner hela lusten till innebandyträningarna.

Ja det är väl inget nytt att jag tycker att väldigt många tränare är de som slår ihjäl unga människors lust till idrott och hälsa genom att tidigt bilda sig en uppfattning om vilka som kommer att bli något och vilka som duger för att fylla på träningarna och vilka som lika bra kan sluta innan de ens har börjat ??

Nu väntar packning för Helsingborgsresa som ser ut att bli en snötyngd historia
Känns rätt bra att jag inte ska följa med  =)

Inga kommentarer: