tisdag 19 januari 2010

Ständigt integillande Pelle....

såg tydligen matchen i går och är upprörd över att AIK återigen fått spela sin "fulinnebandy".
Jag personligen blir mer och mer upprörd över att alla leker i sandlådan med hink och spaden i högsta hugg i form av ett anmälningshot och en fast övertygelse om att det egna laget är totalt oskyldigt.

Jag är ganska övertygad om att det fälls en hel del halvfula kommentarer och används en hel del halvfula knep bland alla som spelat innebandy i mer än 3 säsonger.
Man hör en hel del saftiga saker när man sitter i sekreteriatet kan jag tala om. Vill man verklligen vara med i matchen bakom matchen så är det just där man ska vara :)

Inget lag är bättre än något annat, det delas tacklingar, gliringar och dumma kommentarer hej friskt över planens mittlinje.
Nog kan jag hålla med om att AIK´spelarna kan se mycket ruffligare och tuffare ut i sitt spel när de har energi och känsla i sitt spel men det är egentligen inte mer än vad andra lag har heller.
Sen kan man ju fundera på hur man kan anmäla spelare som inte är på plats och hur det kommer sig att det är så populärt att anmäla AIK så fort något inte passar in i sitt egna schema??

Eftersom jag inte sett insidenten i verkligeheten och dessutom vet at man kan tolka en match i repris efter egna önskemål så tänker jag inte varken fria eller fälla Edgren utan bara hålla tummarna för att diciplinnämnden gör slag i saken och avstyr dessa efteranmälningar så att domarnas bedömning blir den gällande, för vem ska annars se till att domsluten har någon effekt och vad ska dommarna annars göra på planen om deras domslut hela tiden ska ändras i efterhand????

1 kommentar:

Pelle sa...

Slår man en klubba i ansiktet/huvudet på en motståndare så ska man bli avstäng, men det får finnas gränser för efteranmälningar! Ta tex Malmös Alvarez i ishockeyn som blir avstängd för en tackling som inte ens gav utvisning för att fd sportchefen i Leksand anmäler honom i efterhand!? Löjligt...