måndag 22 november 2010

Det finns en anledning .................


tilll varför Dalen inte kunde göra fler mål än 4 st på AIK i gårdagens match


men också en anledning till varför AIK inte kunde göra fler mål än 5 på Dalen.


Det finns också en anledning till varför denna kille ser så sammanbiten ut just här..


han sa nämligen till sina lagkamrater att nu går vi ut och visar vad vi kan och sedan visade han vägen


För vad du än tycker om AIK så kan inget annat lag ställa upp med så många landslagsmän som just AIK.

I går hade jag också turen att träffa en man som jag vetat funnits i Borgen men aldrig talat med tidigare. (Man blir väldigt "off" när man sitter i sekretariatet) Denna man som jag inte träffat tidigare visade sig vara en av dem som jag brukar kalla - en sån där varm, mjuk, lugnande människa!
Helt otroligt egentligen för det är en stark person med mycket innebandy kunskap men framförallt en person med ett eget tänk om livet och vår attityd till att möta livet.
Nå, den här mannen gav mig en lätt kram trotts att det var första gången vi talades vid och just där och då hade jag velat ge honom en sån där stor varm energikram som man ibland kan känna att någon behöver just där och då. Men man kan ju inte krama vilt främmande karlar hårt bara för att man tycker de behöver energi :)

En annan människa som alltid ger mig energi är Jojje! Igår hade han sällskap av sin Lady Eva. En mycket snygg och väldigt go tjej som verkligen passar tillsammans med Jojje. Jojje som har förmågan att se alla och ändå aldrig kliva över någons gräns även han en riktig pärla :)

Sen träffade jag ju Gittan också...ni vet tjejen som säger vad hon tycker och tänker på ett sånt där typiskt sportsätt! Inte alls fel i det men jag kan bli full i skratt för det hörs på folk som idrottar att de är skolade i idrottslivet vilket ger dem ett eget sätt att argumentera eller tycka...speciellt i idrott. Gittan spelar i ett klubblag och hejar på ett annat. Det är ju trots allt skillnad på kön!
Nåväl hon har av någon konstig anledning stämt träff med en sargkant och tydligen tagit med sig en bit av den hem så nu måste någon av hallarna i huvudstadsområdet ut och köpa ny sarg för kommande matcher ;)
Skulle möjligen någon trevlig fabrikant tillverka en lite bättre eller mjukare sarg innan vi får se ett huvud uppslitet på innebandyplanen?

Nog för i dag.....tant är sliten och dessutom väntar en stinkpinne och en mugg av livet godaste dryck = Kaffe =)


1 kommentar:

Anonym sa...

Förstår att du är trött, vi var hemma sent och du svarade på smset :) Tack för igår :)