tisdag 2 november 2010

Lagom mör i kroppen och knoppen.

Det hör till efter en sådan resa.
Allt har rullat på smärtfritt och fint hela vägen men jag förstår inte hur pojkarna kan äta sådana mängder mat med så kort mellanrum. Jösses vilken förbränning de sitter på :)
Den skulle en gammal 45-taggare inte tacka nej till   =)

Hur som helst så har resan gått bra och nästan alla killar är tillbaka i den stora staden.
K-J kommer med flyget under dagen. Han passade på att ta en övernattning i föräldrarhemmet efter sin tur via akuten för att få sina stygn och en röntgenkontroll av knät.
Allt ser bra ut trots det otäcka såret på knät, han beräknas vara tillbaka på banan om ca 2 veckor.
Allt enligt det uttalande som AIK´s medicinteam lämnade till oss i bussen. Det lär bli 2 långa veckor om vi frågar K-J. Han hade ju planerat för 4-nationsturneringen med landslaget under kommande vecka.

Tungt för landslagets ansvariga att det blir spelarbortfall så här efter att de haft en del av och påhopp inför turneringen. Ett minitips från en helt klart färgad tant......PJ sviker aldrig!
Även om jag har svårt att se hur han skulle kunna täcka upp K-J´s plats på planen ;)
Jag hade gärna lagt in lite bra bilder tagna av Fredrixzon men han är inte lika generös som Jojje.
Det räcker inte med att man talar om vem som är den skickliga fotografen och hänvisar till honom.
Skit samma, jag vet ju att jag alltid får bilder från hemmamatcherna och de bortamatcher som Jojje åker med på. Skönt att han finns och att han har AIK och sportens öga för att öka intresset bland folk.

Hemma är vi och de första maskinerna med matchstället hänger på tork, ett par timmars sömn och sedan ska vi vara tillbaka på banan igen =)

Föresten....vet ni om att laget kan tjäna pengar på att man liveraporterar via everysport.com? OM man lägger upp matchpuffen på hemsidan?
Snacka om ett bra sätt att få in lite pengar till lagkassorna.
Måste prata lite med ledningen om den saken. Just nu får hockeyn ca 1000 kr per raporterad match för de har ett sånt scoop just nu :)
Borde sitta fint i AIK Hockeys plånbok. Så känner du dig manad och har lite tid över för AIK så erbjud dig att raportera för klubben. Bara skicka mail till mig så fixar jag så du kan få hjälp att komma igång. Med all säkerhet har du garanterat fritt inträde till alla matcherna och dessutom möjlighet att få bli en del av en härlig organisation i världens bästa förening - AIK!

Nej nu ska jag sluta svamla runt bland tangenterna och se om det kan bli lite middagsmat även i det Nygrenska huset. Fortsätt ta vara på dagen för det tänker jag göra.

1 kommentar:

Lisa sa...

Tack för tipset om sidan. läser nu om energitjuvar och jag älskar hans sät tatt skriva på! Kram