lördag 6 november 2010

Oj så tokigt!

Ibland kan jag inte låta bli att förundras över plastbollens olika ansikten.
Nu på eftermiddagen satt jag i Viksjöhallen och så semifinalmatchen mellan Bele Barkarby IF och Jakobsbergs IBF i P97.
Jag reagerade på hur jämna dessa 2 lag var och att det var kul att se hur de verkligen spelade innebandy.
Bra passningsspel och härlig teknik på båda sidorna om planen men främst för Bele Barkarby IF lägg därtill att båda lagen hade ett bra försvarsspel.
Bele Barkarby IF gick som vinnare ur striden med bara 2 - 0 och jag tänkte att det blir en spännande final.
Matchen efter var det semi 2 mellan Ackers och Skälby IBK och Ackers hade 1 femma och 2 avbytare.
Den matchen var ännu jämnare och Ackers segrade med 2 - 1.

Dax för final och Bele Barkarby IF såg från början ut som vinnare, bara att titta på avbytarbänken där BBIF hade minst 3 femmor att gå på medan Ackers nu hade reducerats till 1 femma och 1 avbytare. Det här såg ut att bli en enkel match och alla tyckte nog lite synd om Ackers som ju hade en tuff 2 x 20 match.

Tro det eller ej men detta "lilla" lag från Åkersberga fick hela Bele Barkarby IF att se ut som ett gäng nybörjare. Helt otroligt vilken fighting spirit det fanns i dessa 6 gubbar som ivrigt och med värme cochades av 2 gentlemän som hela tiden kom med positivitet från bänken. Varje gång någon av Ackersspelarna hade boll eller bröt bollbanan så fick de beröm och hejarop. Hela tiden positivitet som bara sprakade ur munnen på dem båda. Vi lämnade hallen när Bele Barkarby hade 4 - 0 och kände att vi inte ville se Ackers allt för nersänkta i skosulorna.

Döm om vår förvåning när vi kommer hem och öppnar upp Scorpions hemsida!
Bele Barkarby IF vann men "bara" med 6 - 1.
Helt fantastiskt skönt litet gäng med killar från Åkersberga och superkul att se och höra deras ledare.
Men mest av allt tar jag med mig hur ett lag kan få ett annat lag att se uruselt ut trots att man just bevittnat att de är mycket spelskickliga egentligen. Allt bygger på sin egen inställning till matchen och om man spelar på en lägre nivå bara för att ögat lurar en att tro på en promenadseger.
Men det får man inte om man möter ett "litet" lag från Åkersberga, det har jag lärt mig i dag :)

Inga kommentarer: