lördag 13 november 2010

Jag har fått lite distans....

till matchen som gick i Silverdalshallen i Sollentuna. En av alla förorter till huvudstaden :)

Matchen slutade med förlust för sonens lag och det finns bara en sak att säga om det....Grattis Sollentuna det var rättvist. Det var däremot inte alla domslut men det missades på både Sollentuna och Bros fultrix så det kanske jämnade ut sig i alla fall.

Det som var intressant med den här matchen var gubbarnas sätt att aggera och reagera :)
I Sollentuna fanns det en kille som måste leva i den felaktiga drömmen att han är Sollentunas svar på Rickie Hyvärinen. Han klev in på planen parkerade sig vid högra sargkant och förväntade sig att få en pass så han kunde sätta den helst i tomt mål efter en krossboll, för att sedan gå på byte för att han varit duktig.
Nu menar jag inte att Rickie "him self" gör så här men killen liknade honom verkligen till utseende och rörelsemönster. Så inget ont om orginalet Hyvärinen.
Sen hade de en narr till målvakt eller i det minsta en som var klädd till narr.....hur kan Canadian tillverka sådana ställ? Där sjönk de för gott i mina ögon.
Till råga på allt så när laget gjort mål så stormar hela laget INKL. målvakt ut på halva planen och hurrar glatt över sin prestation.....det beteendet så jag sist i Scorpionscup P96 för ett par veckor sedan. Innan dess så var det nog när Skalman fortfarande spelade i P92 gruppen.

Hur som helst så kan jag förstå att inte alla som läser den här inlägget tycker att jag är sjuste men jag vill verkligen skriva ner den här matchen för det var länge sedan jag skrattat så gott åt ett motståndarlag som dessutom gick ur striden som vinnare =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fattar ingenting, men du vet jag och innebandy ;-)

Kram på er/Flisan