torsdag 4 november 2010

Ensamtid....

i kväll när Skorpan tränar och gubben finns på plats i Borgen.

Vad gör jag då?
Njuter!
OCH finslipar på nästa resa som bär av uppåt Umeå till.
En sån här halvtokig innebandymorsa har tänkt sig att innebandytarmen ska tillgodoses med lite halltid i Järfällatrakten.
Scorpionscup går av stapeln och en och annan match har jag tänkt att det ska bli.
Jag kan sakna de här cuperna sjukt mycket.
Inte för att jag önskar att barnen skulle vara små igen utan helt enkelt för att det är en speciell stämning i hallen när lag kommer till hallen och allt kan hända......en tung förlust som man vet att de släpper inom några minuter eller en hysteriskt underbar god vinst som tar laget vidare i cupen och kanske säkrar den där åtrådda förstaplaceringen med guldmedalj runt halsen och pokal till klubbhuset.
Det är väldigt speciellt med innebandy i ungdomsserierna och en del vassa kontringar, mål och annat skoj bjuds man på för inga pengar alls.

Scorpions cup är väldigt speciell för mig, en cup som jag sätter på 3-4 plats bland de bästa cuperna i Sverige.
Buster, Storvreta, New body och sedan Scorpions!
Den ordningen ungefär.
Ett extra öga håller jag på P96 som jag håller tummarna för.
Typiskt att man har en läkartid den dag man verkligen skulle vilja sitta i hallen och titta på!
Men jag hinner nog se sista gruppmatchen i alla fall och med lite tur så kan det bli slutspelsmatcherna i morgon om bara killarna tar sig dit.

Nåväl, nu ska jag fortsätta med lite tvätt, rasta hunden och åka till läkaren.
Sen lär det bli en innebandyhall ;)

Inga kommentarer: