fredag 12 november 2010

Fredag åh vad jag gillar dem!

Det är de dagar då jag har familjen samlad liksom :)
Eller om man nu verkligen kan kalla detn här helgen samlad, eller förra eller helgen innan dess heller föresten.
Hm...någonstans har jag tydligen lärt mig att njuta av helgerna även om "barnen" lever sitt eget liv numera ;)

En öl och lite god mat och en stund vid datorn är gubbens beställning på den här fredagskvällen.
Lördagskvällen tillbringas i en innebandyhall i Sollentuna för Bro IK ska möte Sollentuna på deras hemmaplan. Kl. 17,00 börjar den matchen.

I går satt jag inloggad på Facebook och kollade på direktsänd match mellan Rig Umeå och IBK Dalen i D1.
Thomas har lyckats med mästerstycket att visa livesändningar från Umeå trots att han själv ligger i soffan hemma i metropolen =)
Så kul!
Rig Umeå vann med 6 - 3 trots att de låg under med 0 - 2  efter första perioden.
Carro gjorde 2 mål och det var nog de förlösande målen för efter det höll tjejerna taget om matchen.
Super av Thomas att bjuda oss alla på innebandy när inte TV räcker till. Nu är det ju inte TV:s fel att det inte var någon match i söndags men jag ser ju gärna innebandy flera gånger i veckan och det här är ju dessutom daminnebandyn som får visa upp sig i etern. Me like!
Tack Thomas!

På söndag är det stor dag i Borgen.
AIK-dagen ska firas med heldag i AIK´s färger. Dessutom kan jag tro att man faktiskt firar innebandyn i Solna som fyller 25 år just på söndag. Läs den här historien om innebandyns långa väg in under AIK´s bevingade paraply. Inlägget heter Föregångaren till AIK innebandy 25 år både kul och intressant läsning.
Den säger dessutom en hel del om sportens arbete för att bli etablerad som annat än fritidsgårds aktivitet.
Sedan blir det både dammatch och SSL-match som avslutning.
Tokkul dag i innebandyns tecken...precis så som jag gillar den som bäst =)

Ta vara på dagen för det tänker jag göra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fredagsmys är bland det bästa som finns :) Kram Flisan