onsdag 10 november 2010

I dag är jag frisk......

eller, jag intalar mig att jag är frisk!
I alla år har jag haft förkylningar på gång och då gott och lagt mig med inställningen att i morgon när jag vaknar är jag frisk :)
Lyckades inte riktigt med det mästerstycket den här gången (beror det på att jag inte längre är mamma till barn som behöver uppbackning?)
Jaja det må vara vad det vill, jag intalar i alla fall mig själv om att jag är frisk :)
Bara lite luddigare i huvudet och lite hostigare än vanligt och bara lite mer ont i halsen men annars är jag faktiskt helt okey.

Men jag tror inte att det är någon god ide att kliva in i hallen med SSL-killarna i kväll :(
Skulle känna mig bra usel om det vissar sig att killarna ligger sänkta på söndag bara för att tant Nygren är övertygad om att hon är frisk.
Jag får kolla med UH vad han tycker, mannen som alltid är på plats och till och med skadar sig själv på kuppen bara för att finnas för sina gubbar i den svartgula maskinen.
Hm...man kan inte stoppa honom om man inte följer råden själv eller?

Skorpan och Skalman njöt av att inte behöva ge sig ut i snöstormen i går vilket innebar att Sigge fick en tidig kvällis och redan kl. 21 var det nedsläckt i metropolens fönster. Så skönt att få göra så ibland!
Men nu laddar vi för en redig innebandyvecka. 3 matcher på 7 dagar.
14 Nov - AIK vs Sirius IK hemma i borgen
18 Nov - Umeå City vs AIK i Ganmliahallen med tillhörande resa.
21 Nov - AIK vs Dalen hemma i borgen.
Sen blir det ett långt uppehåll då Landslaget drar iväg på turne och alla lagen får lägga sig i ett fysskoop för att hålla igång kropparna tills det är dax igen den 18 Dec. på Hovet.

Så ser det ut och så får det bli.
Ta vara på dagen för det gör jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Självklart ska Fredde bli firad av Ellie på sin dag :) <3