söndag 7 november 2010

Jaha...inte så konstigt egentligen.

Att man läser och hör om hur dåliga domarna är i innebandyhallarna ständigt och jämt.

Satt i en timme innan damlagsmatchen mellan Vesterort och Järfälla Spiders, under tiden kunde jag underhållas av 2 gäng med gubbar från veteranserien. Inte en susning om vilka lag det var och inte spelar det någon roll heller.
Jag blev i alla fall iskall i kroppen när jag upptäckte vilka domarna var och misstänkte genast att det var samma domarpar som skulle dömma damlagsmatchen.
Dessa 2 gubbgäng hade något att säga om varje blåsning, man till och med ifrågasatte liggande spel när det var klockrent att spelaren rörde bollen med klubban trots att han låg raklång på golvet, en klockren hands var också en sånt sak som skulle diskuteras i evinnerlig tid.
Domarna skötte det hela bra och svarade bara pedagogiskt att
- Det var inte min bedömning av situationen.

Jag hann tänka flera gånger att det här blir inte bra för tjejerna, irriterade dommare som ska döma en damlagsmatch i div 3!
Men vad jag bedrog mig. De skötte sig förträffligt och visst var det domslut som gick emot mitt lag men det var å andra sidan domslut som jag skulle dömt till fördel för bortalaget också.
Inte en enda gång blev det tjafs om domslut utom när gubben min sprattlade till och tyckte att det skulle vara straff i en frilägessituation. Men han var ju inte annat än publik så det lades varken tid eller energi på hans åsikt ;)

Kul match var det i alla fall och slutresultatet kan Vesterort känna sig mer än nöjda över.... 4 - 4 mot Spiders unga damlag men sjukt många spelskickliga tjejer känns verkligen som en fjäder i hatten.
Hade tjejerna sedan lyssnat lite mer på oss när vi sa släpp inte 12:an (Elin Angleby) vid sargen för då gör hon mål, ja då hade det varit en vinst i stället och 3 poäng rikare i stället för1.
Tjejerna skötte sig tokbra när Dessi var på planen och även där hade vi varnat för den tjejens förmåga att sätta sina långa skott mot mål från mittlinjen.
Detta till trots så ska de vara nöjda med sitt spel i dag framförallt försvarsspelet som skapade en ganska komfortabel matchbild för målvakten.
I mitten av tabellen så långt och mer och mer samtspelta så visst kan det bli bättre om bara tjejerna vill.

Nu ska jag ta tillvara på kvällen vilket jag tycker att ni också ska göra. Det är trots allt härligt med söndagskvällar :)

Inga kommentarer: