tisdag 9 november 2010

Sunkig i huvudet :)

Ingen innebandy för varken Skorpan eller Skalman i kväll.
Jag släpper inte ut dem helt enkelt, ni vet väl att när snön intar metropolen så stannar den liksom upp på något konstigt sätt.
Helt plötsligt så slås huvudstaden av att det kommer snö!
Minst en gång om året blir det förenat med livsfara att ge sig ut på vägarna, hopplöst att ta sig fram via SL och resetiderna utökas till det minst dubbla.
Gubben är alltid innebandyfri på tisdagar.
Alltså blir det alla 4 hemma under samma tak för en gång skull :)
Man ska se allt ur ett positivt perspektiv eller hur?

Jag skriver inget om landslagets resultat i Finland men jag höjer på hatten för alla de unga som spelade till sig de ädlaste medaljerna.
Kjellbris, Sjögren i herrjunisarna och ett stort grattis till Caroline Deutgen som också hon debuterade och har Bele Barkarby IF som modersklubb.
Så skönt att se dessa unga göra det som vi alla förväntade oss att gubbsen skulle fixa.
Alltså stämmer inte teorin att Finland har männen medan Sverige har pojkarna....inte bland junisarna i alla fall och absolut inte på damsidan som skötte sig hela vägen både genom turneringen och åldersklasserna.

I övrigt så tycker jag att EFT bara ska spelas de år som VM inte spelas.
Varför?
Det är för tungt för landslagsspelarna att ligga mitt i seriespel, landslagsupptakter och familjen.
Kan inte vara kul att ligga borta så mycket och samtidigt tycka att det är kul med innebandy.
Lär vara en enorm belastning på den respektive som ska ge kraft och styrka att få den grå vardagen att rulla på. Dessutom kanske det skulle bli lite mer aktuellt för folk att köpa biljetter till EFT om det inte ska köpas till VM och SM-finalresorna också.
Men det är bara min tanke och åsikt, vilken faktiskt inte har så mycket inflytande alls i världsaltet.

Nej nu har jag svamlat klart mellan all bomull som parkerat sig i huvudet tillsammans med rethostan i halsen så funderar jag på hur jag kommer må i morgon. Antingen kliver jag ur sängen utan att känna något alls eller så blir det en feberfrossadag. Tvi vill inte!

Inga kommentarer: