torsdag 13 augusti 2009

Bra eller dåligt?

I en av Järfällas innebandyhallar möttes igår kväll 2 av kommunens föreningar i en rafflande (?) spännande (?) träningsmatch.

När det begav sig förra säsongsuppstarten vann lillebror "Scorpions" mot storebror "Spiders". I går var resultatet ett annat. 10-0 till "Spiders" och ett slaget lillebrorlag är ett faktum.

Visst ska man ha i åtanke att Spiders är ett SSL-lag och Scorpions huserar i div.3 men samtidigt så kan man fundera en hel del runt både förra årets och årets resultat.

Var Spiders sämre förra året? I så fall får de övriga SSL-lagen se upp för Järfälla laget i år!

Var Scorpions bättre förra året? I så fall kan man fundera på vad det beror på med tanke på all omstrukturering som skett inför säsongen.

Man spelar ju träningsmatcher av flera olika anledningar.
Spela ihop laget, testa nya spelsystem, få igång matchvanan, prova nya spelarpar och kedjor mm.

Resultaten som sådana är sällan intressanta för andra än de som har en nagel i ögat på det ena eller andra laget. Personligen tycker jag att träningsmatcher bara ger en hint om lagens målvaktsproblem/målvaktsträffar. Det är ju det enda resultatet helt säkert bevisar. Vilken målvakt som hade bästa dagsformen.

Utan att ha sett matchen kan jag trots allt konstatera att SSL-laget är vassare än för ett år sedan och har lyckats bra med uppstarten.
Medan Scorpions har mycket kvar till högformen och många bitar som fortfarande inte sitter ordentligt.

Ska bli spännande att följa båda lagen i sina egna divisioner under säsongen.
Spiders är ju ett lag som jag kommer att följa både på och brevid planen då de är konkurrenter till AIK. Scorpions är det lag som jag håller varmt om hjärtat för att det är den föreningen som skolat mina barn och gett hela familjen både roliga och mindre roliga stunder genom åren :)

Nåväl, nog om innebandy för idag. Skalman är ju på Bresse tillsammans med Kompis medan Skorpan jobbar på med sina plattor. Jag tittade i hennes lärlingsbok i går och mycket riktigt - snart kan hon göra det yrkestekniska provet för att sedan kunna kalla sig fullärd plattsättare.
Men som hon själv säger så kan man aldrig på fullärd eftersom att normerna och reglarena hela tiden ändras och utvecklas så måste man hela tiden hålla sig uppdaterad om vad som gäller :)

Skalman ska tillbaka till skolbänken på måndag och det ska bli spännande att se hur de gör med individuella valen. Plåtläraren har sagt att de ska ha plåt medan han hört att han ska få bilteorin. Svårt att vara på 2 ställen samtidigt. Ska också bli spännande att se hur de tänkt hjälpa honom med mattebetyget som ju behöver bättras på under det här läsåret.

Nu ska jag se om jag kan få i mig lite frukost för en gång skull. Det känns i magen att det blev taskig middag i går pga. träning och match. Måste också se om jag kan komma in i Björkebyhallen och om jag har tur få tag på Skorpans utrustning som hon glömde kvar i hallen :(
Annars blev vi helt plötsligt 5000:- fattigare!!!!

1 kommentar:

flisan sa...

Det fixar jag, lisa kan komma och städpatrullera, men fy va jobbigt,du vet hur pedant jag är ;-)