måndag 24 augusti 2009

Uppdateringens tid är här :)

Nu ska jag se vart jag börjar.......
AIK har jag ju redan skrivit om så där bör vi ha koll, jag bryr mig ju inte så mycket om specifika spelare utan där är det klubbmärket som styr min insats snarare än personerna bakom segrarna/förlusterna :)

Bele Barkarby IF fyller snart 80 år och det är ju en aktningsvärd ålder förstås. Personligen känner jag att det hade känts bättre att fira den om föreningen fortfarande hade haft sitt ursprungsnamn men vad gör det?
80 år är ändå 80 år =)

Visserligen känns det fortfarande helt fel att säga BBIF eller Bele Barkarby IF, för mig ligger IK Bele mycket närmare hjärtat än de nya namnen (inkl. Scorpions).
Kunde vi inte bara få använda "Bele" när vi pratar om innebandyn och "Barkarby" när vi pratar om fotbollen??? Skulle kännas mycket bättre.
Barkarby SK är vad jag förstår den förening som låg bättre till spelmässigt än vad IK Beles fotbollslag gjorde??
Alltså borde det falla sig naturligt med Bele (innebandy föringen i alliansföreningen) kontra Barkarby (fotbollen i alliansföreningen) trots att båda specialidrotterna ligger under Bele Barkarby IF!

Nåja, utvecklingen som skett de sista åren har ju skett och det kanske skulle kännas ännu stökigare att göra tillbaka det hela liksom :)

BBIf´s herrar spelade DM i helgen och trots den knackiga uppstarten i de olika träningsmatcherna så samlade man ihop truppen och blev till sist segrare i gruppen och vidare till nästa steg.

BBIF´s herrjuniorer (som representerades av HJA) spelade även de DM i samma hall som gubbsen. De klarade en andraplacering i gruppen och vi får se om det räcker till för vidare avancemang. Jag har inte riktigt kollat upp om även några av tvåorna går vidare i den årgången. Men en snygg insats har de gjort mot ett tungt motstånd i alla fall, så hatten av för det killar :)

BBIF´s damer har även de spelat DM men i Kungsängen i stället.
En oavgjord, en uddamåls förlust och en vinst fick tjejerna med sig i bagaget vilket gav dem en tredjeplacering i gruppen. En bra insats med tanke på att tjejerna fortfarande borde spela i ungdomsserierna om man stirrar sig blind på födelseår :)
Sedan vet jag ju hur en hel del av Duvbos damer spelar och det är ett helt annat tänk och en annan trygghet i deras försvar. Ingen hets eller panik i de leden inte :)
Helt enkelt ett svårt lag att möta.
Det här har nog gett tjejerna en försmak på vad som kommer i div.2 och tränarna har med all säkerhet fått info om vilka situationer som behöver nötas på plats innan serien drar igång. Jag tror knappast att de blir ett stryklag men de kommer heller inte ligga i topp.
Vilket ingen sund människa (utom deras egna vinarskallar) ställer som krav på dem!

Lite kort ur almanackan då:
Måndag - Nygren träning i Björkeby
Tisdag -
Onsdag - Nygren träning Viksjö, Skalman träning Björkeby, Skorpan träning Björkeby, Tant Pucko troligen Fängen för pack
Torsdag - Tant Pucko troligen Fängen för flytt
Fredag - Nygren till Sandviken? Skalman, Skorpan, tant Pucko till AIK event
Lördag - Fängen för flytt
Söndag - Fängen för flytt
Det här är den sista lugna (!) veckan de närmsta 20 veckorna och visst är det så att jag själv inte deltar i allt men den som är mamma vet hur mycket det här påverkar en familj med 5 individer trots att det är väldigt kort tid kvar innan samtliga är minst 18 år fyllda. Det är trots allt den sista säsongsstarten som jag fortfarande har ansvar för ett "barn".

Oj, det kändes helt plötsligt lite vemodigt!!! :(
Men som vanligt är jag glad och nöjd så länge jag fortfarande är välkommen att dela mina ungdomars vardag och fest i innebandyhallarna, hemma och följa dem i skola och på jobb :)
Och precis som vanligt så är det fortfarande mina tankar och åsikter jag skriver om i bloggen och inget som man ska låta mina barn betala för. De tycker långt ifrån alla gånger som jag men de visar mig respekten att få ha mina åsikter liksom jag låter dem ha sina. Vi älskar varandra ändå =)

Inga kommentarer: