lördag 22 augusti 2009

Haha...länge leve folk med hys ;)

I går kväll var vi en sväng upp till Herr Stropps förtält och det kunde nog ha slutat precis hur som helst.
Nej då, herr Nygren var nykter men ni som känner honom vet ju hur han är. Snäll som han är erbjöd han Lilla musen att kliva in till Seke varg och vara stand in under hennes lingonvecka =)

Jag och herr Stropp tror inte riktigt på idén trots att Seks varg säkert iinte ser något i en mörk vagn så skulle storleken och skäggstubbet avslöja deras plan :)

I kväll ska vi fira Bambino och vi har införskaffat present som vi hoppas ska falla i smaken. Men det är klar att vi valt något som Bambino kan modifiera efter egen vilja. Regnet har valt att inta Bresses vidder och då kan man ju tänka att det ska vara trist i fängarna men icke sa Nicke !
Det är då det är som bäst! Man får vara nära eller väldigt långt i från =)
I ett förtält finns det plats för 16 par foppatofflor (bildbevis finns) och därmed minst lika många människor.

Herr Stopp vill ha facit på alla konstiga namn och ord som finns i bloggen men jag tror nog att han får gnugga sina geniknölar ett tag till innan jag avslöjar vilka som gömmer sig bakom namnen.
Trots det har han räknat ut att han är herr Stropp och det är hans eget fel annars j´hade han hetat något helt annat =) Den kan du fundera på en stund, ta hjälp av Bambino för hon är en klok kvinna :)

Annars tror jag faktiskt att Lilla mus har börjat förstå hur jag tänker när jag namnger folket jag träffar. Nu ligger kusinvitamin i riskzon att bli omsprungen på namngissarleken =)

Hon ska till tintin och dagobert i dag så det blir säkert en trevlig kväll även för dem.
Lillkusinvitamin i Uppsala kommenterade mitt tidigare inlägg. Hjärtat mitt i Uppsala ta inte allt du läser som kritik utan en lektion i hur man slipper ha bråkande vuxna i bakhasorna. Hur det än är så har ingen ungdom hitintills lyckats ge mig en motivering som jag kan godkänna.
Frågan jag vill ha svar på är -
- Det kan väl aldrig vara ok att ursäkta sitt beteende med andras uppförande???
Om andra ungdomar vänder på dygnet så är ju det deras val och de får ta koncekvensen av det. Du ska bara kunna stå på egna ben och förklara varför du gör som du väljer att göra!! EGET ANSVAR! Egen koncekvens nota! Egna val.
Hjärtat gör slag i saken och visa alla att du kan för jag vet att du är fullt kapabel.
(Erik - ingen anställer en person som är mörk under ögonen = Sov på nätterna så ska du se att livet blir enklare :) ).

Nu ska moralkärringen hålla käften en stund och sedan ska jag försöka mingla nära tangentbordet hela dagen så ni får lite fler uppdateringar under dagen.

BBIF - Lycka till i DM både herrar, fjunisar och flickorna i damlaget.

1 kommentar:

flisan sa...

Ja nu börjar tom kusinvitamin bli lite snurrig va gällande alla namn, hm, men jag tror jag har någolun´da koll, ska bara gnugga geniknölarna liiiiiite till så :) Hoppas vi ses nu i helgen :) Puss