måndag 10 augusti 2009

Så var det måndag igen och jag sitter här och väntar....

på en ny helg på Bresse :)

Det är egentligen helt sjukt! Jag skulle njuta av sommaren och semestern vilket jag verkligen har gjort. Herr Nygren klarade sig ända till sista 2 dagarna innan jobbstart innan han började fundera på om hans bil skulle starta och vilka som jobbade.

MEN....vart tog sommaren vägen???? Den känns liksom slut precis lagom tills jag tyckte att den skulle börja!
Nåja, nästan slut ska jag väl säga i stället. Det finns ju faktiskt ett par helger till som kommer att tillbringas på Bredsands camping.

Det finns dock ett par orosmåln på himmelen fortfarande och de måste helt enkelt rensas bort!
Kompisen blir kvar ett par veckor till i alla fall. Bara att jobba så länge han får :)
Skorpan börjar ha problem med innebandytarmen som skriker högre och högre!
Skalman är kär som en klockarkatt och funderar på hur han ska lyckas locka oss att köpa busskort som funkar ända ut till Bålsta samtidigt som han vet att det blir träningar på fredagskvällarna :(

Inte kul för någon av oss i familjen men samtidigt är det så det ser ut för alla ungdomar som vill spela innebandy i Sverige. Det finns inte halltid så det räcker till i Stockholmsområdet!!!!

Bygg fler idrottshallar NU!!!!!
Haha...ja, innebandytarmen skriker högt hos fler än ungarna nu :)
Herr Nygren ska köra igång med sina åtaganden nu i kväll och Skorpan och Skalman kör i gång på Onsdag kväll.

Jag har bestämt mig för att inte summera sommarens alla bravader i bloggen för det skulle bara bli en enda rörig sörja som ingen skulle förstå något av men en sak kan jag ändå säga, det har varit strul, skratt, ilska och glädje, saknad av gamla vänner och nya vänner som värmer i hjärtat, trubadurer och pulsmusik, cyklar och resor, släktbesök utan att vi behövt flytta på oss =)
Det är härligt!

Nu är det dax för bloggen att inta sin ordinarie skepnad så nu kan alla ni som följer den för innebandyns skull börja läsa igen och som vanligt så är allt jag skriver mina egna tankar och åsikter = inget som mina barn ska belastas för :)

1 kommentar:

Flisan sa...

Härligt :) Kusinvitamin är back in buisniss :) Hurra! Som jag längtar :) Nu kanske man får fler kommentarer på blogen å :P