tisdag 25 augusti 2009

Energislukare!!!!!!!

I bland händer saker i livet som liksom suger musten ur en. :(
Man känner att all ork och livsglädje sakta rinner ur kroppen på en.
Man sinar helt enkelt eller svårt!

Jag brukar inte vara så enkel att slå undan benen på och egentligen är jag det inte nu heller men just nu har en hel massa faktorer i livet bestämt sig för att suga ut all energi :(

Kroppen talar om att det kommer en höst nu! Dessa förbannade väderomslag!!!!!!
Varför kan jag inte hitta ett land som har konstant 26 grader, dygnet runt, året runt. Det spelar ingen roll om det både regnar och snöar och lever satan själv bara det är 26 grader 24/7!!!!!!!!!

Att föräldrar blir äldre för var dag är inget man tänker på förrän den dag då deras ålder helt plötsligt blir påtaglig. Man inser att något håller på att hända och att man missat de små tecknen som borde ha förvarnat om vad som komma skall.
Just i dag känns det extra tungt att min mamma valt att bo så långt bort och att hon valt bort att informera oss om vad som händer med henne.
Hon vägrar att förstå vidden av att man inte vet förrän det är en väldigt stor skillnad och att man kanske inte kan få tillbaka henne så som hon en gång var.
Det är helt enkelt för sent!!!

"Barn" växer och man följer utvecklingen med glädje och förundran. Dessa små varelser på ca 3 kg. är helt plötsligt vuxna människor som inte längre behöver mig på samma sätt som tidigare. De lever sitt eget liv brevid vår familj.
Ja, jag vet! Jag svamlar!! :)

Fritidsintressen kommer och går vilket också är naturligt men vissa intressen biter sig fast. Skalmans innebandy är ett sådant. Han vet liksom inte hur man andas utan att få sin veckodos av svettluktande hall och omklädningsrum. Det samma gäller Skorpan trots att hon inte hållt på lika länge som Skalman.
Dessa intressen växer "barnen" i och ur. Eller kanske inte.....
Skorpan är superledsen för att hon inte spelar själv den här säsongen och det är tungt att se. Jag vill att hon ska få hålla på med det hon älskar mest!!!!
Innebandy!!!!

Friluftsliv är också en sån sak som legat oss varmt om hjärtat i alla år.
Helst i husvagnen och gärna med hundarna och vatten i närheten så grabbsen i familjen kan fiska och mamman kan läsa en bra bok medan Skorpan vilar med datorn i knät eller tar hundarna på en lång skogspromenad.
Att få njuta och hämta krafter är något av viktigaste i livet, för att orka ta itu med vardagens grå bestyr. Hösten kan vara underbar i skogen men också ett litet elände. Mygg insekter och andra kryp är som eremiter!!!!

Var kommer alla dessa energislukare ifrån?????
Har de inga egna hem att vara i????
Skaffa er ett eget liv!!!!

Haha...ja, jag får väl göra som jag brukar.......
sätta mig ner och börja nysta i härvan för att se vilka energislukare jag kan få stopp på, vilka jag inte kan göra något åt och vilka jag helt enkelt ska kasta bort ur min ryggsäck.
Helt enkelt ta ansvar för mig och mitt samtidigt som jag får låta andra ta ansvar för sitt och dessutom låta alla andra ta sina egna koncekvenser av sina beslut medan jag tar koncekvenserna av mina.

Inga kommentarer: