onsdag 19 augusti 2009

Godmorgon..........

Har intagit ordinarie stol, ordinarie kaffekopp och ordinarie stinkpinne med ordinarie sällskap av Skorpan och Gubben Nygren.

Det är skönt när allt rullar på som vanligt :)

Jag vet att jag var väldigt positiv häromdagen men efter i går så vet jag inte riktigt om jag tycker att det är så himla bra att göra nya saker eller gamla saker på nya sätt.

Jag och lilla musen satt och chattade på msn på morgonen när hon helt plötsligt berättade att Seke Vargs pappa har blivit akut dålig och åkt till sjukhuset, 30 minuter senare ringde gubben Nygren och berättade att bror Nygren var på väg till akuten i ambulans! Därefter ringde systeryster och berättade att det börjar närma sig den tid då vi behöver besluta oss om att åka till landet där nere. Mamman behöver nog hjälp snart för det verkar inte som att Skåne har förmåga att hjälpa akut sjuka människor!!!!

När sen eftermiddag kom så blev det ett sms från Svägerskan som talade om att det inte var någon fara med bror Nygren = någon typ av infektion. Ett till sms från lilla mus som berättar att Seke Vargs pappa troligen lider av tarmvred, stackars karl! Jag har hört att det gör riktigt, riktigt ont!
Ett telefonsamtal från systeryster som talar om att ytterligare en läkare tror att allt det här som händer med mamma kommer från en Boreliainfektion. Prover är tagna men svaret kommer inte förrän i dag.

Vi hoppas att det är Borelia för då vet vi att man kan hjälpa henne med ganska enkla medel men om det inte är så och tanten vägrar åka till akten så blir det nog en tripp till Skåne för att läxa upp en och annan läkare.
De har skyllt på åldern men.... en fullt allert nybliven 65 åring blir inte helt plötsligt förvirrad, obalanserad och glömsk utan anledning.

Ja det var en märklig dag igår, skönt at vi fick avsluta den i Bresseviddernas sköna sällskap :)
Det tog liksom udden av allt elände att få sitta och mysa i en skön soffa, snacka lite skit och dricka gott kaffe :)

I dag ska jag bara softa, fixa disken, tvätta en tvätt och fundera på vad jag behöver ha med mig till vagnen i helgen. Skorpan ska fira Blåbärspankakan som fyller 20 år i morgon!!
I dag fyller dessutom Jocksson 20 år! Grattis killen!
På Söndag fyller Lillkillen ute på ön 20 år!
Mycket 20 åringar är det på gång nu =)

1 kommentar:

Flisan sa...

Oj massa som hände igår, då förstår jag att jag inte fick nått svar på att vi ville ha kaffe :D Joho du, självklart hade jag förkläde på mig :P Tant!!!