fredag 21 augusti 2009

Fredag och trött!!

05.25 och Herr Nygren börjar sin vanliga maratonväckning.
Fungerar på chipparna i dag men inte på tanten :)
Jag väljer att göra som alltid, svara -Ja, jag kommer! Somna om och låtsas att han pratar med någon annan.

I dag lyckades jag med det mästerstycket fram till klockan 07.45!!!!!
Nu tänker ni säkert att ni förstår vart Skalman fått sin sovklocka från men eftersom jag har min kvar så stämmer den teorin inte riktigt överens med verkligheten :)

Fredag betyder ju som vanligt att det är Bressedax. Ska bli skönt att slå ner rumpan i förtältet en stund och dricka en kopp kaffe med en stinkpinne. Hoppas att campingen inte fylls upp med en massa helgcampare. Nu önskar vi oss en lugn campinghelg utan allt för mycket folk och en trevlig lördagkväll på gräddhyllan med Bambinos familj och lilla musens familj :)

Mamma var inne på sjukhuset i går och blev kontrollerad av läkare. De gjorde bedömningen att läget är oförändrat och att hon kan vara hemma tills hon fått en tid till Neurologen. Men om något annat inträffar så ska hon komma tillbaka till Ystads lasarett.
Det känns bra att hon är kollad och vi barn får hålla oss till tåls och hoppas att läkarna inte utsätter henne för större risker än de kan ta ansvar för.
Om ett kärl ska brista så har jag svårt att se hur det skulle kunna göra någon skillnad om det händer på sjukhuset eller i hemmet.
Man kan ju inte heller hålla folk kvar på sjukhus för att det finns en risk. Till och med alla friska lever med en riskfaktor.

Nåväl, skönt att ha fått henne kollad i alla fall.

1 kommentar:

kattis sa...

kära lilla kusin vitamin, när bilderna på lägenheten togs hade jag bott där absolut högst en dag, de blir lite stökigt då :P inte för att jag riktigt tagit tag i det än heller men nu är de helg å då ska de fixas :P
Erik gör inte så mkt just nu, han letar jobb/praktikplats. Han hade ett praktikjobb på byggmax men där blev han inte kvar så länge.
å vända på dygnet, de gör vi ungdommar på sommaren ;)
men de e sant ska försöka ta tag i saker å ting snarast möjligt, men inte idag, iaf inte just nu :P helt slut sen hajken.
ha de bra så länge å ta hand om dig, hälsa alla hemma ^^
puss