torsdag 20 augusti 2009

Torsdag är bra dagar i almenackan

Det är så rent och fint på Torsdagarna och när det är rent och fint så betyder det att vi inte har några måsten :)

Ja, det gäller ju naturligtvis bara till vi själva fyller ut den rena tiden med annat som dyker upp på vägen =)
Skorpans tomma yta fyller hon ut med Blåbärspankakan som fyller 20 år.
Herr Nygren fyller ut sin lucka med att åka till Ekerö för att köpa massagebänk. (Åt föreningen)
Min tomma lucka fyller jag ut genom att locka Herr Nygren att hämta mig i Bro efter jobbet, jag och Lilla musen ska fixa presenten till Bambino och sedan måste vi ju dricka kaffe tillsammans =)
Vad Skalman fyller sin lucka med vet jag inte ännu men det vore tokbra om han kan lägga tiden här hemma med hundarna. Hoppas jag lyckas övertala honom till det även om jag misstänker att han gärna skulle vilja åka till Heffaklumpen.
De kommer ju ses i morgon och vara tillsammans hela helgen så det kanske räcker med det - eller inte ;)

Nu är det inte länge kvar till hösten gör sitt intåg på riktigt. Vi ska in i hall på ordinarie tider från nästa vecka och ingenstans på föreningens hemsida kan man se vilka tider som blev aktuella. Man vet på ett ungefär men vi som hade lite åsikter om hallen ser inte om vi fick våra önskade ändringar genomförda.
Hm....jag vet! Det är ideellt arbete men vad F-N. Vissa saker måste helt enkelt prioriteras då de berör så många människor!!!
Spela roll att representationslagen ska spela 3-5 träningsmatcher och DM och allt vad det heter, föreningen ska värna om barn och ungdomslagen och jobba med bredden!!!
Ingen bredd = ingen spets!

Jösses, idag är jag visst lite på hugget :)
Undrar om Skalman känner det i röstläget för idag svarar han mig med ett tydligt JA när jag ropar :)
Kanske att det blir en lugn skön morgon då han faktiskt kliver ur sovlådan utan allt för mycket tjafs ? Lyssnar på matklockan och sedan masar sig iväg till bussen utan löppass????
Det skulle nog bli ett stort kryss i taket om det skulle inträffa i verkligheten =)

Nåja, jag lägger in en växel och ser vart det slutar :) Ha en bra dag så länge. Njut av värmen som de säger att Sverige ska få idag och tänk på att var dag har sin egen charm oavsett vad den bär med sig i bagaget

2 kommentarer:

Lena sa...

Vet du syster jag har 3 kors i taket redan denna termin och det är rekord!!!
3 dagar har han gått upp efter min väckning halv 7, fixat sig ätit om än en liten frukost men med en näringsdryck i näven när han gått ut genom dörren.
Han har kommit hem sen em efter att ha varit en sväng med kompisarna, sedan är det ryggläge som gäller och stora kvällsmålsportioner som gäller.

Jag undrar nu: Är det min son?
Vad tror du?

Flisaspeta sa...

Älskar när det inte finns "måsten" ;D PUSS på dej