tisdag 18 augusti 2009

Oj vilken start på veckan :)

I går var jag tillsammans med kaffekoppen, stinkpinnarna och lilla musen från tidig fm. till nästan sen kväll :)
Mycket skitsnack och nyttigt snack blev det under timmarna.
Vi bestämde också hur vi ska göra i helgen för att Bambino med familj ska ha det så bra som möjligt. Efter att ha pratat med Mr. Stropp så blev resultatet riktigt bra =)
Lite presenttips fick vi från Heffaklumpen så nu har vi koll på det med :)

Sedan ringde någon till Skalman för att höra om han kunde tänka sig att ställa upp på HJA´s träning då de har målvaktsbrist (?)
Eftersom Skalman inte tränade förra veckan så skrek innebandytarmen så högt så han svarade Ja trots att han egentligen inte vill träna för de tränarna efter allt som hänt genom året som gick.

Nåväl, alltid kul att ungdomar kan se saker ur fler perspektiv är ett och att man kan bita ihop om man bara brinner tillräckligt mycket för sporten.
Hemma ett par timmar senare så var han lika besviken som sist han ställde upp!!!
De har inget kul, de säger ingenting till en, de uppför sig som ett gäng divor.
Kommentarerna haglade fritt och det lär dröja ett bra tag innan de killarna får möjlighet att uppföra sig så en gång till.
Det är liksom en utav sakerna som är så skön med Skalman
- Han köper inte vad som helst utav vem som helst och han är vuxen nog att kunna säga nej tack till något han inte är bekväm med.

I dag har Skalman dessutom vaknat på sitt mest strålande humör (eller inte) han har redan bestämt sig för att han kommer att komma försent till skolan för han är säker på att bussen är försenad och därmed så borde han åka redan nu!
Jag säger att han inte åker någonstans innan han ätit frukost!!
Den där eländiga mat/sova klockan har intagit stridspossition mot mig igen :(

AIK vann i går kväll och ligger nu på topp-placering i tabellen :)
Det har jag att glädja mig åt i dag! :)
Värmer gott i hjärtat när man ser det.
Nu ska jag se om Skalman och jag kan hitta en nivå där vi i det minsta kan umgås utan att braka ihop om allt.
Ha en bra dag allesammans :)

1 kommentar:

Flisan sa...

A jag vet, muggarna är så mysiga, gör så, fundra lite till, det är ju inge brottom :) Ha Ha kaffekoppar så det räcker till hela hedemora? då har du ju inte många :P Moahaha