måndag 24 augusti 2009

Ojjj...nu är det några som väntar........

på min tangentsmörja igen :)

OK, jag ska avslöja helgens mest upphetsande händelse!

Vi ska flytta till Gräddhyllan!!!!!!!!!
Ja, Bresses gräddhylla!!!
Där de stora vagnarna står och de stora människorna bor!

Vi ska flytta till Bredsands camping plats 20!
(Om den nu blir klar någon gång) Vi ska stå på 25:an så länge men sen ska vi till 20 =)
Det är bara den 4:de platsen så det är väl inga problem????
Flyttvanan har vi ju :)

Seke Varg och Bänke Bäver har lovat att hjälpa till, för någon dragkrok på bilen har ju inte Nygren ännu. (Det behövs ju inte när man står på årsplats?)
Lilla musen och jag ska nog åka upp i veckan och packa ner allt i förtältet, kompis som flyttar med oss men intar plats 21 istället han jobbar ju fortfarande så han finns ju på plats och hinner fixa sitt tält själv under veckan.

Haha...ja nu måste kameran och kabeln med så jag kan visa de nya vinklarna från Bresses vidder :)

Lite vemodigt känns det ju att lämna Monki och Lassepasse men vi har bestämt oss för att vi ska fortsätta dyka in i deras tält och fika med dem och hoppas att de då och då kan tänka sig att ge sig upp på gräddhyllan och fika hos oss.
Monki har också varit med hela sommaren och har försökt på alla sätt att finnas där för Kompis, ibland har hon varit sur på oss för att hon inte förstått vidden och ibland har hon varit glad. Men hon har i stort sett hela tiden valt att prata med oss om inte annat för att kunna förstå oss.
Tokhärlig tant den där Monki!!! Me like!

Skalman har lite bekymmer för nu dröjer det enda till lördag innan han får träffa Heffaklumpen.....jag undrar hur lång tid det tar för honom att inse att han fortfarande kan åka dit efter plugget om hon orkar ha honom där alltså =)

Skorpan kanske åker med till Bresse i helgen men jag ser en viss risk med det. Om hon kommer dit så finns det ju en stor risk att Lilla musen och Skorpan intar Sallmiakkiläge och då kommer det inte att bli mycket gjort på stället =)
Visserligen vet jag att Bambino kommer med och då finns det ju en liten chans att hon hjäper mig. Gäller bara att hålla Bacardi Razz flaskan borta i så fall :) Hon fullständigt sippar i sig denna dryck i en strid ström. Efter ett glas så tycker hon att det räcker gott och väl :)
Man kan ju inte ha hur mycket vätska i sig som helst eller hur Bambino?? =)

Där har du anledningen till att jag håller mig till wiskey, man dricker lite och gott och blir lagom att umgås med dagen efter =)
Jag kan lära dig hur man gör om du vill :)
Fast det är klart, man kan inte ha parasoll och drinkpinne i det =)

Nej nu vill hundarna ut en sväng (Fiffin har varit någorlunda tyst i natt)
Vi ses senare. Ha en bra dag så länge alla ni där ute i verkligheten =)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tjoho vi blir grannar. Oj då om skorpan kommer upp måste ja ju på bolaget o fixa lite salmiakki. Puss

Flisan sa...

Åh då blir gräddhyllan glada när ni kommer! Tror jag har lite koll på alla dessa namn men det finns fortfarande frågetecken?!

Musen= Tova?
Heffaklump= Jennifer
Bambino= Jennifers mamma, jeanette?
Herr strop/bänke bäver= bambinos man?
JKR= Jerker
(kommer ihåg från tröjan)
Monki= Monika
Lassepasse= monkis man
Seke varg? Hm Musens man?

Har jag missat någon? Puss från Flisan