fredag 5 juni 2009

Gårdagens glädjeämne....


kom på posten :)

Helt plötsligt så kastas man 1 månad tillbaka i tiden, till den 2 maj 2009 och ett sagolikt vackert bröllop i strålande sol.
I annonsen står det - Tack för att vi delade denna fantastiska dag med dem - Jag vill bara rätta kusinvitamin på en liten punt.
Tack för att vi fick vara med och dela denna underbara dag med er!

Vädret i stora staden har varit bättre det också men de här dagarna visar sig inte staden i sin vackraste skrud, ett tungt regn och gråa moln är vad vi visar turisterna. Jag hoppas ändå att de får uppleva ett soligt Stockholm också.
Om man vill kunna se stadens absoluta skönhet behöver man ha sett den både i grå moln och strålande sol :)
Fjällgatann i grådis med en kopp kaffe i handen = tid för tanke och ro
Fjällgatan i toksol och en glass i handen = sekundrus av total lycka och förundran över skönheten i en storstad.
Så till alla turister säger jag bara - missa inte Fjällgatan i alla väder!

Jag behöver väl inte tala om vad som händer i Familjen Nygren i dag?
Självklart styr bilen mot Enköping och Bredsands camping. Det är medeltida marknad på campingområdet så det lär väl vara fullbelagt men tomt i vattnet :)
Men det är också en speciell dag på ett annant sätt!

Båtsman tar studenten!!!
Grattis och lycka till i ditt vuxenliv killen :)
Det ska bli spännande att se vad du hittar på att sysselsätta dig med framöver.
Sommarlovets dagar är ju förbi sedan ett år men i dag är det ju inte helt lätt att hitta arbete om man inte har körkort men vi håller tummarna för dig.
Nu är det bara en vecka kvar tills jag själv ska gå på studentutsläpp och då är det Ceccis tur. Åh...vad jag håller tummarna för att hon ska hitta ett jobb inom den schanger hon utbildat sig till. Konstfotograf eller vad hon kallar det :/

den här bilden har Cecci tagit!! Ja det är hon som fotograferat brudparet också :)
Men det är just konst hon vill fotografera och trots att jag inte är skicklig på något som hellst vis så tycker jag att hennes bilder är både vackra och att de säger något.

1 kommentar:

flisan sa...

Hi hi, ja det är sant, varsogod att ni fick dela dagen med oss :) Härligt med bredsand och lugnet i helgen :) bara för att göra dig mer nyfiken vill jag bara säga att tackkortet och annonsen var inte överraskningen, men det förstog du väl :P :p :P