onsdag 17 juni 2009

Snart framme

Vid den stora helgen och då ser vi alla vad vädermakterna bjuder på. Sedan kommer alla använda en vecka till att prata om det usla/underbara vädret på midsommarafton.

Det finns vissa saker med det Svenska folket som man bara vet! Långt innan det händer.
Som tex. veckan innan midsommar = vad blir det för väder?? Hoppas på sol!!
Sedan kommer veckan efter midsommar = Ja vi hade tur och hade sol eller fy hela helgen regnade bort och nu undrar jag hur det blir på min semester?

På ett sätt är det ganska skönt att leva i ett land där man "bara" behöver oroa sig för vilket väder det blir.
Det är ju långt ifrån alla som har sådan tur att det bara är vädret som skapar oro.



Sedan har vi ju U21-landslaget som vi var lite oroliga för innan avspark.
Tänk om de skulle falla pladask precis som de stora gubbarna!?!
Men inte då! 5-1 i öppningsmatchen har bäddat för att jag ska fortsätta sitta framför tv:n många timmar till den närmsta tiden :)



Hur blev det igår kväll nu då?
Jo, jag fick verkligen en tankning av positiva vibbar!!!!
15 killar lekte plastboll i en och en halv timme!! Min största miss var att glömma fotbollen hemma. Så det blev lite långa väntetider mellan sammandrabbningarna på planen men killarna hade kul med många skratt och tråkningar till varandras dragningar och om målen var tillräckligt snygga =)
Blandat med om man ska springa upp till det Dannefalska huset för omplåstring eller om man är kaxig nog att låta blodet rinna lite lagom manligt så alla ser att man gett allt för laget =)


Modde var med!!!
Men inte nyopererad :(
När han kom till operation upptäckte läkaren att han hade ett sår på knät så det blev till att åka hem igen och vänta tills såret är läkt helt innan de gör nya sår själva med sin skalpell :(
Trist med tanke på att han väntat och pratat med läkare sedan november 08!!!

Nu ska jag fundera på vad det är som ska med till vagnen i helgen så jag får med mig allt :) Ha en bra dag

1 kommentar:

Flisan sa...

Ja verkligen tjat om midsommar vädret :( det blir som det blir- alltså vad man gör det till :)

Massa pussar