tisdag 23 juni 2009

God morgon =)


Ja så kändes det i morse :)
Jag kom inte upp med Anders och Skorpan, de fick fixa sällskapet med hjälp av varandra för jag snusade så rackarns gott :)

Välbehövlig sömn blev det i alla fall.
I kväll blir det till att träffa killarna i innebandy-laget och sedan direkt hem för att titta på fotbollen :)
Fast det känns ju lite tokigt att sitta inomhus när solen strålar från en klarblå himmel :)
Det ska ändå bli skönt att träffa killarna och få en timmes skratt och smågnabb med dem. De är rena vitamin-injektionen att träffa dem =) Trots att det är en mindre skala som dyker upp på träningarna nu när sommarlovet och semestrarna står vid dörren. Hoppas att de som inte kommer tar ansvar och löptränar på egen hand, annars blir det jobbigt för dem när vi drar igång den riktiga försäsongs-träningen en av de första dagarna i Augusti.

I dag ska jag förhoppningsvis höra av försäkringskassan och få någon typ av svar på vad som händer framöver med den halvtid som jag inte har sjukersättning för.
Det vore skönt att veta var man står och vad de anser om min arbetsförmåga.
Min handläggare skulle koppla in deras förtroendeläkare för att det skulle bli en rättvisare bedömning. Tyvärr har ju läkarna inte riktigt förstått vad det är som krävs av dem när de skriver sina bedömningar i läkarutlåtanden. Men hur det än är med den saken så kommer jag att bli ut försäkrad från försäkringskassan i februari 2010 och innan dess behöver jag ju veta vad jag måste göra för att inte hamna i den situationen att jag ska klara mig på en halv sjukersättning.
Det vore ju så typiskt om jag äntligen bestämt mig för att gilla läget och följa min läkares råd att jag inte kan arbeta och sedan få avslag från försäkringskassan för att läkaren inte skriver detaljerat och noggrant om alla symptom och de begränsningar som följer med dem.

Nu ska jag se om jag kan få upp Skalman ur sovlådan och inte frukost med mig, alltid kul med sällskap när jag nu missade de andra i familjen.
Kompis är ledig i dag och jag är faktikt grymt avis på honom att få vara uppe på campingen. Hm...taskigt av mig som mamma att inte bara vara glad för hans skull :)

2 kommentarer:

Flisan sa...

Hej kusinvitamin, hoppas det löser sig med försäkringskassan, så du får svar! Saknar er och är oxå avis på att Kompis är ledig :) Kram

Flisan sa...

Det här var nog första gången jag "morgon bloggade" innan dig :P Kram