fredag 12 juni 2009

Vet ni? ............


Jag åkte igenom 4 (!) sådana här igår!!!!!
Haha...jag åkte verkligen både buss, pendel och tvärbana!
Varför har inte Stockholm bara tvärbanor????
Hade staden haft det så hade jag absolut bara använt mig utan kommunala färdmedel hela tiden. Det var helt okej. Man såg hela tiden var man var och vad som skulle komma. Hela tiden uppe på jorden och stora fönster så man har koll!
Jag är sååå stolt över mig själv!

Jag fick dessutom se en smått skärrad liten tjej springa ut från gymnasiet för sista gången i livet med glädje och tårar, precis som det ska vara!
Grattis igen Cecci! Nu kan du kalla dig fotograf på riktigt :)
Dessutom kan du vara stolt över dina betyg!! De var riktigt bra!

Jag träffade också ett gäng ungdomar som jag fick mig ett och annat gott skratt av, de hade verkligen inte mycket till verklighetsförankring. Kommentarer som tex.
- Alla kan vara synska om de bara vill!?!
- Vilken ton på foundationet har du nu?
- Han är tillsammans med hans mamma, men min flickvän säger inget om det???!!!??
- Hur kan ett kaffemått vara utan topp???
En ganska lång stund trodde jag att de drev med sig själva och sitt liv men sedan insåg jag att de antagligen bara försöker vara provocerande på sitt egna lilla vis för jag är helt övertygad om att de inte på något sätt kan vara allvarliga med sina uttalanden!
Det fanns verkligen inte det minsta uns av att läsa de sociala koderna rätt, men de var roliga att lyssna på =)
Helt klart värt att åka pendeltåg för!

I dag är det Anders tur att fylla år och det ska vi fira i lugn och ro i husvagnen. Våra två yngre "kottar" kommer att stanna hemma i Storstaden och Kompisen är ju redan på plats.
Känns lite konstigt att inte familjen samlas så som den brukar runt födelsedagar men samtidigt så är det väl en del av livet, barnen växer upp och skaffar sig egna val och prioriteringar i livet. Vilket ju faktiskt är helt i linje med livscykeln.
Hur som helst GRATTIS gubben Nygren!
Älsar dii och de vet du! (Barnsligt jag vet men kan inte låta bli)

Nu ska jag passa på att njuta av att ha min mamma här en stund till. Hon följde med hem till oss i går och idag far hon vidare till storasyster.
Hon är i storstaden för att köra sitt vanliga 24-timmarsrace hos varje unge!!
Åh.. vad skönt det skulle vara om hon kunde komma och hälsa på lite längre tid så man fick visa henne Bredsand *irl* och ha tid att prata med henne till punkt i stället för att bara beta av det viktigaste just där och då. Men hon är en "bizy" kvinna med många järn i elden :)

Ha det gott så länge
(Skorpans dator följer förhoppningsvis med till Bredsand, ska flörta med henne om det)
PS! Anledningen till den sena uppdateringen idag är ingen annan än att jag lyckats koppla bort hela modemet i Skorpans dator och det tog en stund att få till inställningarna igen :) Jag ska nog inte hålla på med datorer just nu =)

9 kommentarer:

Flisan sa...

Nu sitter vi här i Bredsand med en kopp kaffe och snackar skit :) Hihi, det är mysigt :)

BDKNAPP sa...

Spä inte på om ungas saknad för verklighetsförankring. Speciellt när man inte är särskilt större själv.
Då blir det bara pinsamt.

Men bra att du fick skratta.
Det handlar om att gå ut i världen med självdistans, inte låsa in sig själv, hemma, klaga och vara bitter längre.

.. ELLER?!

mie sa...

Svar till BDKNAPP:
Nu förstår jag inte hur du menar????
Tolkar jag dig rätt när du tycker att jag var negativ????
Att inte ha verklighetsförankring är något som väldig få unga har under några år - jag minns själv hur övertygad jag var om att världen snurrade runt in axel och åsikter en gång i tiden.
Bitter?
Nej, glad att även jag fick möjlighet att tro på en värld i förändring!

BDKNAPP sa...

Negativ och negativ, snarare en gnutta nedlåtande i sarkastisk och skämtsam form.

mie sa...

Nedlåtande och sarkastisk mot de vuxna som läser min blogg och tycker att jag har fel syn på ungdommar ja, Absolut!
Mot er unga ? Nej!
Var ni precis så naiva ni vill och njut av att fortfarande tro på förändring och att inte packas in i speciella fack.
Däremot något förvånad över att unga som är äldre än min yngsta kan vara så naiva fortfarande.

Men alla får ta den tid de behöver så ta det lugnt och njut av livet.

BDKNAPP sa...

Jag undrar när självdistans blev naivt?

Hm, måste kolla upp det.

mie sa...

Självdistans och naivitet är inte det samma.
Men om det funnits en sanning i din tolkning av min text så hade världen helt klart sett annorlunda ut.
Med dina uttalande här så söker du provokationen jag skrev om i texten vilket får mig att inse hur viktigt det är att alla får mogna i egen takt.

BDKNAPP sa...

Hah, sure.

mie sa...

*Fniss*