onsdag 24 juni 2009

Ja............så var det med det...

Efter att ha lämnat in läkarintyg och andra intyg osv. så har då försäkringskassan bestämt sig för att de underlag som finns inte räcker för att man ska utesluta att jag kan arbeta inom någon annan på arbetsmarkanden förekommande arbete.

Läkarens utlåtande är inte komplett och inte heller tillräckligt utförligt skrivet.
Hm.... jag funderar kraftigt på att gå till en annan läkare och få ytterligare ett utlåtande från denne. Frågan är bara om det är värt det. I så fall ska jag väl genomgå allt det som jag redan travat igenom en gång till.
Varför kan man inte göra en sammanställd bild av alla remissutlåtanden????
Det kan väl inte vara såå svårt för en läkare som har fått alla svar och har en helhetsbild av mig efter 4 års kontakt.

Jaja...vi får se vad som händer. Klokare blev jag ju inte annat än att jag har förstått att jag kommer att bli utförsäkrad i februari och att jag då ska stå till arbetsmarknadens förfogande på halvtid. Jag måste ta reda på hur länge man är utförsäkrad, om det är för resten av livet eller???

Hur som helst så skiner solen i dag och livet känns ändå rätt okej :)
Jag fick ju min veckoinjektion av skratt i går kväll vid träningen på Neptuniskolans fotbollsplan =)
Tur att man har något som förgyller tillvaron i livet.
Helgens Bredsands tripp är också något jag ser fram emot. Ska bli skönt!!
Hoppas Skorpan kommer med också samtidigt som jag förstår om hon behöver träna på att sova hemma själv. Hon gillar det inte men fixar det ändå :)

Ha en bra dag

2 kommentarer:

flisan sa...

Hi hi, ja det kan väl fixas :) Ska skriva ut massa fina bilder :) Kramar

Karolina Önnebro, Lokaltidningen Mitt i sa...

Hej!
Jag heter Karolina Önnebro och jobbar på lokaltidningen Mitt i. Just nu jobbar jag på en artikel om personer som riskerar att utförsäkras och när jag gjorde en sökning hittade jag ditt inlägg.
Nu undrar jag om du skulle kunna tänka dig att ställa upp i tidningen (anonymt om du vill) och berätta om hur du har det och hur de nya reglerna påverkar dig.
Du kan maila mig på: karolina.onnebro@mitti.se