fredag 26 juni 2009

Nu blir det tyst!

Inte för att Jackson har lämnat oss utan för att jag ska åka till Bredsand UTAN datorn =)
Skorpan gillar inte den stationära datorn och hon saknar sin egen. Jag får ju skylla mig själv när jag har så svårt att få tummen placerad på rätt ställe så att jag kan få min egen fixad. Måste ta mig i kragen där :)

Skorpan stannar hemma i Skälby över helgen och tränar inför ensamveckorna när vi ska bosätta oss i "sommarrecidenset" =)

Busringning eller????
Ca 22.00 ringer hemtelefonen (dolt nummer i displayen och dolt nummer har vi själva)
En kille frågar om jag är Dannes syrra eller brorsa?
Jag svarar att jag är hans morsa!
Jaha säger killen, kan du skicka ner Danne till Björkebyskolan? Jag står här och väntar på honom med ett flak öl som han har beställt. Jag har åkt ända från Göteborg för att leverera.
Njaha säger jag och ropar på Danne för att fråga om han beställt ett flak öl bakom ryggen på mig.
Skalman ser ut som en utomjording eller ett superstort frågetecken och svarar -
- Nej varför skulle jag göra det?
Varvid jag frågar killen om vem han är och hur han fått tag i vårt (dolda) hemnummer?
Han berättar att han heter Göran och är arbetslös, kommer från Göterborg och livnär sig på att langa öl till ungdomar! Dessutom talar han om att jag ska skicka ner Danne till Björkeby på en gång annars kan det gå riktigt illa!!!!

Jag gör som jag alltid gör i sådana här lägen som jag inte är hundra säker på, jag säger till Anders att sätta sig i bilen och åka ner till Björkeby.....
Killen blir tydligen nervös eller får ångest eller vad det är för han lägger på luren i en rasande fart =)
Fan säger Anders !!!! Nu hade jag ju chansen att få tag i ett billigt flak öl vilket inte är dumt inför semestern =)
Synd för GöterborgsGöran som missade en kund eller trevligt att vi kunde förgylla ett antal killars busstreck?

Precis som sig bör ser vi på händelsen med ett skratt men sedan finns också den där lilla, lilla gnuttan av hur och vem har vårt hemnummer???? Vi lämnar aldrig ut det!
Vi vet att det finns 3 utav Dannes kompisar som har det och då bör det rimligtvis vara en av dessa tre killar eller ?
Nåja, vi vet att Danne aldrig skulle beställa ett flak öl utav någon eftersom han kan fråga oss. Sedan avgör vi i vilket syfte vi skulle bjuda honom på något eller inte.

Nu ska jag packa ihop allt som ska med till vagnen denna helg och sedan gå på glasbolaget för ett ärligt skattat inköp av några öl till gubbarna och en flaska rött till grillköttet :)
Willys för inköp av saft och annat gott som behövs för att kunna njuta fullt ut av en varm helg med sol. (Till skillnad från kusinvitamin med make som jobbar hela helgen).
Lillasysteryster sitter i en bil på väg ner genom Sverige för att ta färjan hem till Danmark och en veckas välbehövd semester :) Avundsjuk!!!

Ha en riktigt bra helg allesammans och njut av den Svenska sommaren.

1 kommentar:

Flisan sa...

Hoppas ni får en underbar helg, med mycket sol. Kan ju vara liiite skönt att inte ha med sig datorn å :P Kramar