torsdag 4 juni 2009

Shit vad tiden rullar i väg!

Skalman började ju sin årskurs 1 praktik alldeles nyss!
Nu ska han gå sista dagen innan skolavslutning och sommarlov står för dörren :)

Nåja, man ska väl inte klaga. Man kan ju inte gå omkring och njuta av att sommaren är på väg hur länge som helst =) Rätt som det är så är det ju faktiskt sommar.

Jag och Skorpan pratade om det häromdagen, hon brukar ha tagit årets första dopp för länge sedan men i år (det första i arbetslivet) så tycker hon fortfarande att det är alldeles för tidigt! Det är ju inte ens sommar ännu säger hon.

I går lämnade Skorpan in ansökan om pass inför den kommande Greklandsresan och Kompis passade på att söka nytt id-kort. Smidigt att göra allt på samma plats. Passexpeditionen i Sollentuna och på onsdag ska Skorpan hämta sitt pass i Sollentuna medan Kompis ska hämta sitt internationella id-kort uppe i Enköping eftersom att han börjar jobba nu efter helgen så kan han ju inte hämta det här hemma i den stora staden :)

Han kom dessutom på att han missar Ceccis student på torsdag! Det är han lite bekymrad för men jag är övertygad om att Cecci skulle bli skitsur om han tackar nej till jobb bara för att hon tar studenten. Det ligger inte för den tjejen, jorden snurrar helt enkelt inte runt hennes axel :)

I går kväll tillbringade jag några timmar med 25 killar födda 90-93 och 3 andra tränare/ledare. 29 personer i Barkarby Pizzerians lilla rum!
Men trevligt var det även om ljudnivån periodvis var något högre än vad jag tycker är skönt =)
Avslutning och uppstart under samma tak. Avslutning av förra säsongen och uppstart av sommarens fyspass. Nu ska allt sammanställas och sedan ska allt i väg till Herr Grapne och ev. styrelsen för vidare åtgärder som att boka halltiderna, godkänna träningslägret, uppdatera matchställ och annat material samt bekräfta nästa säsongs träningstider efter att de haft möte om det nästnästa måndag.
Det känns verkligen som att HJB är på väg någonstans nu!
Killarna är taggade, tränarna ser fram mot säsongen (även om semestern är mer aktuell) och jag hänger med ett år till eftersom det är killarnas önskemål.
Men jag tror att jag kommer att kunna ta steget tillbaka helt nu och "bara" vara den som fixar grejer åt tränarna, killarna, och laget i stort. Helt enkelt inte behöva vara inblandad i några beslut som rör laget, spelet eller uttagningar. Det känns så gott för hur jag än vänder och vrider på det så är jag ju morsa åt en av killarna :)
Ledarteamet håller på att knyta till sig en målvaktstränare vilket innebär att jag verkligen kan kliva tillbaka på den punkten och bara finnas till för att hjälpa till med den administrativa biten.

En rolig nyhet är att vi förhoppningsvis har 4!!! målvakter i laget nästa säsong. Hur många föreningar kan skryta med det???
I herrlaget har de haft 3 målvakter (vet inte hur aktiva de varit) så jag tror de kommer ha 3 även nästa säsong.
I Herrjunior A har de haft 4 målvakter (vet inte hur aktiva de varit) och jag tror att även de får behålla hela sin styrka.
Det innebär att Bele Barkarby If har inte mindre än 11 (!) målvakter i sin junior/senior verksamhet på herrsidan!!! =)
Damsidan har inte lika många men jag tror att de har 5 eller 6 målvakter aktiva i damjunior/damserien.
Inte illa av en så pass "litenmenstor" förening :)

Nu vill inte fingrarna vara med längre så det blev nog dagens enda inlägg men ha en bra dag allihopa och njut av att det inte är snöstorm ute =)
Såååå sköööönt!

1 kommentar:

Flisan sa...

Näää inge snöstorm, men det haglar, brr!!