torsdag 18 juni 2009

Ghaahh............

Shit vad det är svårt att vara mamma!

Varför varnade inte mina föräldrar mig om det??
Att se sina barn glada och lyckliga är inte svårt alls. Man till och med kan fälla en glädjetår och titta på dem med stolthet.
Att se sina barn med en tår i ögat är däremot inte lika enkelt.
Man känner sig liksom trasig själv då. Tårarna man fäller då, är inte lika trevliga och känslan av att vilja stoppa in dem innanför t-shirten och bara ta bort allt som gör ont infinner sig i modershjärtat.

Men av någon anledning så vet man att även sådana dagar finns i allas liv.
Dagar av svåra beslut och konsekvensen av sitt handlande måste dealas med.
Nåväl, jag kommer att ha alla mina barn och gubben samt svägerska med dotter och Bläbärspangkakan hos mig på midsommarafton. Det känns för j-kla bra!!

Regnstänk och moln med lite sol säger de att vädermakterna tänker bjuda på i morgon och då får man väl vara nöjd :)
Det kunde ju ha varit snöstorm och drivis!
Vi får helt enkelt glädjas åt att få umgås och vara hela. (Till skillnad från Herr Roos som har sönder sig själv med hjälp av en hyllkant)

Nu blir det packlista, handlingslista och sedan iordningställande av allt så jag kan vända näsan mot Bredsand så tidigt som möjligt.
Ha det gott och mysigt allihopa och framför allt -

Kör försiktigt och utan alkohol!!!!

1 kommentar:

Fru Roos sa...

Ha Ha, ja Herr Roos är ju bara för underbar och klantig :P