onsdag 3 juni 2009

Mittiveckan :)

Befinner vi oss allihopa om vi inte arbetar inom vården eller annat serviceyrke som har sin höjdpunkt på helgen :)

Själv har jag dagar som jag inte alltid håller ordning på, onsdag eller torsdag? Vad gör det för skillnad?
Jag räknar nog mest söndagar och fredagar = hem från Bredsand/till Bredsand.

I kväll ska jag träffa alla killarna i HJB, äta pizza, berätta om allt som händer inför nästa säsong och försöka få ordning på allt som måste förberedas, fixas och iordningställas så att vi kan starta upp säsongen i lugn och ro utan att först göra "skitjobbet"
Nej, vi ska kunna se fram mot upptakten med tillförsikt och veta att allt står redo att tas i bruk.
Alla har sina tröjnummer, alla vet vilka dagar vi tränar, alla vet vilka krav som ställs och alla vet vad de kan kräva av oss, alla vet var de ska hitta info och var de ska uppdatera sig själva. Kort sagt alla har koll på läget.

Tror ni att vi lyckas?
Jag är övertygad!
Nu ska vi bara få de nya killarna att förstå hur det fungerar i ett herrjunior lag med egna ansvar, att navla av föräldrarna utan att ställa dem utanför.
Ett arbete som tagit ett år för de äldre juniorerna och som lyckats med blandat resultat, alla är vi olika men det är inte föräldrarna som haft svårt :)
En och annan utav killarna har forfarande svårt att hitta knapparna på datorn och en och annan väljer sms istället men i det stora hela så har jag faktiskt inte haft kontakt med någon förälder utom vid de tillfällen då de har frågat om vi behöver hjälp med något eller om vi kan lägga information så de kan se den utan att behöva åtgärda något =)

Det som känns kul är att killarna frågat efter sommarträning(!) och det ska man inte göra om man inte är beredd att utföra den :)
Sommarträning blir det! Med löpträning och fys :)
Vilket jag bara ser fördelar med. Kanske kommer vi att kunna lägga vikten på innebandy efter sommaren i stället för att börja bygga kondition när det bara är ett par veckor kvar till seriestart :)
Ska fundera lite på om vi kanske ska anmäla laget till blodomloppet nästa år i Juni. Känns som att det kan vara en bra uppstart till sommarträningarna. Inte helt fel att det dessutom ställer lite krav på funderingar kring blodgivning och donation vilket är viktigt i dagens samhälle.
Det är ytterligare ett sätt att visa vilja.

1 kommentar:

flisan sa...

Hihi, jag håller med, 1 trulsa ska skaffa en blogg 2 ariel borde skaffa blogg (åker utomlands kring min födelsedag) 3 Trollet uppdaterat lite dåligt om jobbet :P KRAMAR