måndag 8 juni 2009

Ordningen återställd

Måndag morgon, Nygren har åkt till jobbet, Skorpan är snart på väg till jobbet, Skalman sover och Kompisen är säkert på väg att vakna till för att påbörja dagens pass på campingen :)
Själv sitter jag i köket framför datorn med kaffe och stinkpinne :)

SysterYster med familj hade en otrevlig söndag 7/6-09.
En flicka (skolkamrat) har blivit bragd om livet och då ställs hela den svenska idyllen på ända.
Må alla vi vuxna ta oss en extra stund att fundera på vad som händer där ute i sommarnatten, låt oss alla förstå att vi måste vara närvarande, vakna och delta i våra ungdomars liv och leverne. Vi kan inte fortsätta att stillatigande sitta och låta alla våldsdåd fortsätta. Vi kan inte sitta och förundras och häpna över att det finns tonåringar som kan ta till sådana här metoder.
Det är vårt ansvar att finnas där.

Om vi alla bestämde oss för att vårt eget vin och samvaro inte är det viktigaste just under de år våra barn lever sitt tonårsliv så skulle vi veta vad de gör och troligen kunna stoppa många utav de situationer våra ungdomar utsätts för av varandra i en värld utan närvarande vuxna.

Barn gör inte som du säger, de gör som du gör!
Därmed inte sagt att du slår ihjäl någon, bara att du kanske inte ens reagerar när någon gör något sådant.

Knappen är totalförvirrad eller kanske bara på väg in i en ny fas i livet. En fas där hon sakta formas till en ung vuxen människa? Hur som helst så tänker hon stänga ner BDknappen och starta något nytt. Kanske är det så enkelt att nu när Broder Daniel inte längre huserar i Sverige så har hon hittat andra vägar att gå.
Kanske vill hon manifestera sin studenttid med att avsluta bloggen samtidigt som hon avslutar studierna?
Inte vet jag? Men en sak är jag säker på, jag kommer följa hennes blogg utan att bry mig om vad den heter.

Nu i dagarna kommer Bele Barkarby If innebandy förhoppningsvis ut med information om vilken av lagsidan.se eller laget.se som man önskar att alla lagen ska använda som lagsidans server. Det är alltid knepigt när man vet att man håller på att styra upp saker men man inte vet hur det ska bli när det blir klart.
Jag sitter ju och vill föra in en massa nya killar i HJB men samtidigt vill jag ju gärna slippa göra dubbeljobb.
Fast egentligen tror jag inte att det spelar så stor roll för jag har för mig att båda servrarna ligger under klubben.se (?)
Alltså ska det inte göra så stor skillnad utan alla nyheter samlas i alla fall på föreningssidan.
Det ska också bli spännande att se vad föreningens nya sportchef kan göra för att öppna upp de vattensäkra skotten mellan de olika lagen.
Jag såg att herrarna och HJA har en gemensam sida numera. Det är nog på gott och ont att göra så.
Gott för att man kan få ut information på ett enkelt sätt.
Ont för att det ställer högre krav på de som redan lägger ner väldigt mycket av sin tid ideelt kommer ha mer att uppdatera och hålla sig uppdaterad om. Den sidan är startad under lagsidan.se så det pekar ju på att det är där föreningen valt att lägga sin huvudpunkt.
Konstigt egentligen med tanke på att det är 14 lag (av 17) i föreningen som valt laget.se medan damlaget har en egen sida och herrarna har Bele Barkarby If´s sida och HJA har lagsidan.se
Hm.....ska nog kolla in om den är enklare eller har fler/bättre funktioner :)

Nåväl, nu är det dax att lägga ner tangentarbetet för en stund för nu vill inte fingrarna vara med längre.
Irriterande med denna värk, värk, värk och inget som hjälper! :(

1 kommentar:

Flisan sa...

Fy va hemskt :(