söndag 14 juni 2009

SMHI vad händer?????


Vem har beställt det här eländesvädret??????????????????

Haha...det känns ungefär som en dålig parodi på "vi hade i alla fall tur med vädret" Sitter i förtältet och är i och för sig torr om fötterna men det är förenat med gratis dusch att kliva utanför tältdukens paraplyliknande effekt.

Det har funnits dagar då både jag och Nygren har drömt om att sitta i förtältet och lyssna på regnet som smattrar mot tältduken, nu när vi har fått njuta av det fenomenet hela helgen så känns det mer som att man undrar varför vädergudarna vägrar att fördela väderlekarna med lite mer finess.

Söndag är som vanligt förknippat med hemgång till Skälby. Om en stund så ska jag gå in och packa ihop lite grejer som ska med hem och tvättas. Städa av ytorna så det är rent och fint när vi kommer tillbaka nästa helg för att fira en riktigt Svensk (regnig?) midsommar med sill och den lilla klara :)

Då ska jag förhoppningsvis lyckas samla hela min familj här på Bredsand vilket var länge sedan nu (jag vet, jag har inte glömt mors dag) känns det som i alla fall.
Vi håller tummarna för att vädermakterna vill möta oss en bit på väg i alla fall med tanke på att Skorpan har funderat på att tälta :)
I "värsta" fall så får hon ju tälta i mitt förtält =)

Nog för nu, nästa inlägg kommer hemifrån köket i Skälby.
Kör försiktigt, det kan vara mycket vatten på vägarna i dag och vattenplaning är inte trevliga saker!

2 kommentarer:

Flisan sa...

Ha Ha,ja vem fan har beställt detta? Nu ska vi oxå snart börja röra oss hem till hedemora :)Tack för en tok trevlig helg :)

Elli sa...

Åhh, det e ju så mysigt att sova i husvagnen när det regnar.. men håller verkligen med om att det gärna får vara soligt och torrt på dagarna =)Nu har vi dock haft jättefint här i Götet både igår och idag..hoppasdet kommer till er också snart. KRAM