torsdag 18 juni 2009

Nej alla dagar är inte roliga....

Kusinvitamin har precis fått veta att hon inte kom in på högskolan detta år. Hon hade sökt in som behandlingsassistent på en distansutbildning.
Besvikelsen är naturligtvis stor och kanske lite svår att hantera precis när man fått det där nekande svaret i sin hand.
Men ha lite ro i kroppen och försök att se vad du kan göra under tiden tills du kan söka in igen?
Du har så stora kvalliteer så du behöver bara hitta rätt ide och sedan utveckla den. Dessutom kanske du ska mogna lite också, få distans och hitta hela styrkan i dig själv.
Jag vet att du är värd en utbildningsplats och det kommer ju faktiskt att bli lika många lediga igen nästa år :)

Skorpan har tagit ett svårt och tungt beslut i sitt privatliv och hon känner sig nog både ledsen, förtvivlad och tom men också lugn i sitt beslut som inte på något sätt är slutgiltligt utan bara ska ligga på vila en tid. Allt för att även här få mogna, hitta sig själv och få lite distans till livet.

Till mina tjejer vill jag bara säga -
det är midsommarafton i morgon och läge att plocka 7 olika sorters blommor och lägga dem under kudden. Den ena tjejen för att få se vad framtiden bär med sig till henne och den andra för att få se vem hon ska gifta sig med =)

Jag sitter ju inte på några givna svar och har därför inga att ge er, men jag är alldeles säker på att lycka och välgång inom normala ramar står för dörren, speciellt i era liv för ni gör verkligen något av det båda två.

Nu sitter jag i regnet som droppar på förtältet och njuter med min make sedan 22 år och kommer på att just inatt för 20 år sedan möttes vi i sängkammaren efter att storasysteryster gift sig och just denna natt såddes ett frö som idag heter Skorpan!

1 kommentar:

Flisan sa...

Åh kusinvitamin, du är så jävla underbar! Alltså jag är så glad att jag har dig :) Tack för alla fina ord och ditt stöd när jag ringer och gråter floder..Ja det är sant, jag kommer på vad jag ska göra, det kommer nånting gott utav detta! Hoppas nu att ni får en trevlig midsommar och en underbar helg i bredsand med alla glada!

Massa kramar och kärlek till dig <3