tisdag 20 oktober 2009

Ahaaa nu har dagen kommit....

Dagen då Lilla musen kommer hem!
Jag tror Seke vargen och döttrarna har saknat henne mer än de vill låtsas om :)
Jag vet ju hur mycket Skorpan saknar Bläbärspangkakan så det är inte helt svårt att räkna ut själv.

(Skit vad jobbigt det är just nu! Jag brukar alltid tända min stinkpinne när jag sitter och skriver på dagens inlägg men efter att Skorpan fixat köket så har jag lovat henne att bara röka under fläkten!!! :( Jag vill ju ha min pinne nu, men jag vet att hon kommer märka om jag tjuvröker vid bordet) =)

I dag händer något annat spännande i familjen - Skalman är kallad till provträning för en annan klubb i huvudstaden!!!!!
Jaaa....han ska liksom dit och visa vad han går för och vilken typ av målvakt han är och kanske kanske är det just en kille med hans speciella spelteknik som de letar efter för att kunna vidareutveckla.
Ska bli skitspännande för vi har ju bara Bele Barkarbys refferensramar på honom efter att han varit Belespelare sedan 1999.
10 år har han spelat och alla 10 åren som målvakt i samma förening!
Dax att gå vidare för att utvecklas. Han hade velat gå redan innan säsongen började men mamman sa nej, jag tyckte han skulle lägga fokus på skolan det här året också men nu när han blev kallad så ska han självklart få prova och sedan får vi se vad som händer.
Var sak har ju sin tid i livet eller hur??? Ibland händer det att mamman inte tycker att tiden är inne men ödet visar en annan väg och då får man ju lov att haka på :)

Jag undrar lite granna hur det ska bli med allting som hänger i luften, många lösa trådar men ingen jag kan dra i själv för att åtgärda.
Utom en som slog ner i huvudet på mig nu som en blixt från klarblå himmel!!!
Jag måste ju fixa klart allting runt Scorpions cup med hallvärd och allt det där innan jag åker till Lund och min älskade mamma!!
Det krockar ju i tiden. Det har jag inte haft en tanke på men nu blev det helt plötsligt ett problem till att lösa, så dagens tomma almenacka blev just fulltecknad.

Ja då vet ni vad jag pysslar med de närmsta timmarna så ha det så gott så länge.
Lycka till Trulsa och välkommen hem Tova :)

1 kommentar:

Lilla musen sa...

Tack min älskade vän! Saknat dig enormt. Puss