tisdag 27 oktober 2009

Nu far jag.......

till Lund med bilen och lilla Systeryster som sällskap.

Vi ska försöka få så mycket information som möjligt om hur det står till med vår älskade mamma.
Nu kan hon visst inte få fram det hon har i huvudet längre och det måste ju vara väldigt frustrerande att leva på det sättet.
I morgon ska vi träffa läkarlaget och på torsdag börar de med cellgiftsbehandlingen.
Hon blev lite bättre efter operationen för några veckor sedan då de tog bort den cansertumör som de hittat men nu är hon sämre igen.

Hm....Lymfan.....låter inte som att utsikterna är strålande goda men jag kan egentligen allt för lite om sånt för att kunna göra en någorlunda rättvis bedömning så jag får vackert vänta och se vad de säger.
Men det är i sådana här stunder man undrar varför hon skulle flytta så långt bort???
Hade varit mycket skönare för oss att ha henne närmare men det är också väldigt ego att tänka så för hon har verkligen trivts och njutit av närheten till havet där nere i Skåne.

Nåja, det blir en lång bilfärd med många stopp för systeryster är inte förespråkare av varken kaffe eller stinkpinnar och det är ju något man måste respektera, det är ju hennes lungor som man utsätter för yttre påverkan.
Det är inte utan att man får göra sig en riktig tankeställare just i dessa dagar.

Hoppas nu att allt fixar sig runt Bele Barkarbys Scorpions cup och att det blir en minst lika stor succe som förra året, att AIK hittar rätt på planen och behåller 3 poäng i Solnahallen på torsdag när Helsingborg kommer på besök till huvudstaden.
Skalman fortsätter att visa sitt provtränarlag att han är värd en plats i truppen och att Skorpan lyckas tapetsera klart sin vägg i rummet.
I övrigt önksar jag er alla ett par bra dagar, jag vet inte om jag kommer hinna/orka uppdatera de kommande dagarna för jag är väldugt sliten redan innan resan men datorn följer med.
Man vet aldrig om jag kommer behöva den för att få ut lite virrvarr ur hjärnan när jag väl är där.
Annars får det vänta tills jag kommit hem igen.
Take care

Inga kommentarer: