torsdag 15 oktober 2009

Storm varde det.......

men som vanligt så är den tillverkad av någon annan :(

Nu börjar jag bli så förbannat less på att folk läser vad f-n de vill mellan raderna så jag nästan tappat sugen på att blogga.
Men eftersom även jag kan vara totalt obstinat och dessutom har ett sjusatans temperament så reagerar jag ju tvärtom.

Jag har rätt att skriva om vad jag vill på min blogg och ha mina åsikter om stort och smått. Passar det inte dig så får du helt enkelt sluta att läsa bloggen.

Jag har inga skyldigheter att utesluta något som jag vill ha nerpräntat på min blogg.
Att man reagerar på det jag skriver är helt okej, att man skriver en kommentar eller hör av sig och frågar är också helt okej.

Men att man är så dum så man gör mitt skrivna ord till allsmäktigt och total sanning när man tolkat texten fel..... det är INTE okej.
Jag har möjligheten att stänga bloggen för allmänheten och kanske är det precis vad jag ska göra?????
Då slipper ju alla med lässvårigheter att bli så grymt arga hela tiden och dra igång en massa j-la skit hela tiden!!

Nej det tänker jag inte göra!
Jag vet att det finns många som läser bloggen varje dag och tolkar den skrivna texten för vad den är - mina tankar och funderingar runt min familj och mina barns vardag och fest på och utanför innebandyhallen, med eller utan hjälmen på huvudet.

I går missade jag killarnas träning och det var ju lite synd med tanke på att jag jobbar på ett schema som ska fungera för Scorpions cup som går av stapeln under Novemberlovet.
Det finns inget värre än att åka på cup och så finns det inte ens en väl fungerande sekreteriat!
HJB har fått i uppdrag att bemanna seket under torsdagen i jakans sporthall och fredagen i Viksjö sporthall. Tidig morgon till sen kväll :)
Full fart med mick, musik och protokoll. Det är andra året vi har ansvar under två dagar och vi fick till det väldigt bra förra året men man vill utvecklas och göra det ännu bättre i år :)

Att driva en innebandycup är en utmaning för alla som är inblandade.
Mycket jobb bakom kulliserna och sjukt mycket planering och deligering av arbetsuppgifter. Jag måste säga att Bele Barkarby If har hittat rätt i sina ambitioner att genomföra en riktigt bra cup fast den inte är så gammal ännu. Den har väl ett par år kvar innan den fyller 10 år om jag inte minns fel så startades den upp 2002.

Nu fick jag ett sms från Skalman som sitter i en bil på väg till ett plåttak någonstans i staden, han lyssnar på radio och helt plötsligt hör han textraden -
He s the man behind the mask.... He s out of controll he s back -
Han assosierar direkt till Janssons bloggnamn - Behind the mask -
Härligt med "ungar" som kör fri tankeverksamhet =)
Är du det minsta innebandyintresserad så kika in på Patriks blogg, han ska bli journalist när han blir stor (till våren) och han skriver både roligt och intressant. Att han sedan dessutom är målvakt OCH Aik:are gör ju att tant Nygrens hjärta klappar i snabbare takt =)
Me like.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag älskar din blogg och hoppas aldrig du slutar skriva!

Jag tycker att du gör helt rätt och sen så kan alla som är så jädra fega att dom inte ens kan fråga om dom tycker att dom inte förstår vad du skriver Hålla käften rent ut sagt!

Trött blir en annan å :)

Me Love Kusinvitamin i huvudstaden