onsdag 21 oktober 2009

Tvi vale.......va rått och ruggigt de e ida ;)

Jaha....nu finns det säkert några som är nyfikna på hur gårdagen förlöpte och det kan jag förstå eftersom många är följare av Skalmans vardag och fest :)

Men jag ska börja med att förtydliga ett ställningstagande från ett tidigare inlägg.
Jag fick ett mail i går. Det var från en av läsarna som hade läst ikapp sig på bloggen efter att ha varit på resande fot under en längre tid.
Personen i fråga brukar läsa och maila då och då när jag har skrivit något som personen inte är riktigt med på.
Jag har ju ett ganska svamligt sätt att skriva på och många meningar kan tolkas både negativt och positivt. I bland kan det vara svårt att hänga med om man inte känner mig och min något torra humor med inslag av ironi.

Nåväl, gårdagens fråga var helt enkel det lilla ordet "ALLA" som jag använt ganska flitigt i bloggen den sista tiden.
Ska "alla" låta bli med något så undrade personen om JAG var inkluderad?
Svaret är enkelt - Själklart!!!
Varför skulle jag vara undantagen??? Om jag ber "alla" låta bli att stressa min familj eller någon i min familj så måste ju jag vara med på det också.
Om jag ber "alla" om hjälp med att rycka upp Pappa Nygren så måste ju även jag hjälpa till.
I det här fallet hade Kompis valt att ha kontakt med ett par som han har en egen relation med och jag önskade att han skulle få ha den i fred och att "ALLA" skulle låta bli att ta kontakt med honom. Då menar jag att Kompis kan höra av sig till vem han vill men att "ALLA" ska vänta tills han tar kontakten. Samma sak skulle och ska gälla även mig och oss andra i familjen.
Låt honom avgöra vilka som är viktiga för honom att ha kontakt med och hur mycket kontakt det ska vara.
Låt kompis bestämma själv. Det är ju det han försöker göra - att ta komandot över sitt eget liv och det har han rätt till! Utan både min och andras åsikter, "alla" vi andra kan bara ge honom goda råd och då BARA när han själv frågar efter dem.

Hoppas att ni andra läsare som kanske också undrat över det här nu har fått svar på frågan. Annars kan ni göra som personen i går. Maila eller ring så ska jag se om jag kan förtydliga mitt svamel ;)

Tillbaka till Skalman :)
Han gjorde inte en av sina bästa träningspass och det märktes att det här var en helt ny erfarenhet för honom.
Han är inte van vid parkettgolv som det är i Solnahallen (ett mycket snabbare golv att spela på)
Nya roliga övningar som även mamman tar med sig i bagaget :)
Efter träningspasset så frågar tränaren vad han tyckte och kände varefter Skalman svarade att det var kul :)
Tränaren undrade om han ville komma tillbaka i dag på träning igen, för att lära känna killarna lite mer osv. Han tycker att det är viktigt att man känner att man kan trivas rent socialt i truppen också.
Skalman ska alltså tillbaka i kväll för ytterligare 2 timmars träning =)
Han kommer ha träningsvärk sen :)
Helt klart är i alla fall att Skalman kommer tacka ja om de bestämmer sig för att han är den de söker. Här finns det utvecklingsmöjligheter för honom och här finns det ett snabbare tempo och det händer något hela tiden under hela träningspasset och det gillar Skalman.
Bele Barkarby har ju ett något tröttare golv i Björkebyhallen så trots att tränare och killarna försöker hålla ett gogo-tempo så blir det inte på samma sätt.

En fågel viskade i mitt öra att det finns en hel del kvar att göra runt Bele Barkarby If´s satsning på juniorerna. Kanske det till och med kan vara ytterligare tränare på intåg med huvudintresset just för juniorspelarna :)
(Är det bara jag som saknar Herr Svärd?)
Härligt när man märker att föreningen verkligen satsar och att det inte rinner ut i sanden efter uppstarten. Jag börjar verkligen tro att Bele Barkarby är på väg att ta sig ett namn i innebandyvärlden, bara de inte får för bråttom nu när de har medvind så allt krasar sönder med ett brak. Tänk vidare på ekonomin och försök fortsätta tänka långsiktigt. Jag tror på konceptet :)

I dag hoppas jag att Tova kommer på en expressfika efter att hon jobbat ett par timmar så vi hinner snacka lite skit om landet over there och om allt annat smått och gott som vi brukar avverka på våra fikamöten, tex. AIK´s framfart och allt arbete vi gör runt de arrangemangen :)
På Fredag ska ju även hon premiära uppe på vippen =)

Inga kommentarer: