måndag 5 oktober 2009

Ny vecka med nya utmaningar

En riktig höjdarvecka :)

Onsdag ska taket i Solnahallen lyfta men först ska jag träffa ytterligare en läkare och då blir det tryck på alla triggerpunkterna igen :(

Träningen med HJb-killarna får stå över.
KAnske lite skönt att inte behöva höra när Jeppe talar om för pojkarna vad han tycker om den dåliga uppslutningen under sista veckan. Bara för att han är sjuk så behöver ju inte killarna sänka ribban.

Lilla musen har äntligen bloggat från landet over there :) Varmt och regningt är hennes beskrivning på Houston Texas.

I dag opereras min mamman för någon mörk skugga i magen :(
Hoppas allt går bra och att vi äntligen kan få svar på vad problemet är. Kan de sedan fixa så hon får tillbaka balansen och sin förmåga att sticka och prata ordentligt så blir jag riktigt glad.

Kompis är fortfarande frånvarande, har inte hört av honom alls sedan den 13/9-09. Men han har haft kontakt med sin pappa i alla fall och det är jag glad för.

Nåväl, det har varit helg och den har gått i plastens tecken trots att jag inte satt min ena stortå i en innebandyhall :)
Bele Barkarby´s damer och herrar gick på pumpen båda lagen efter en stortorsk för damlaget på nätta siffrorna 12 - 0 i matchen mot Täby Fc och herrarna hade problem med tempo och spelvilja i sin förlust mot SB innebandy med 6-5. Båda matcherna gick på bortaplan.
HJB hade bortabatalj mot Täby Fc de också och kom hem med en torsk som heter duga - 18-1 i baken :(
Enda förklaringen är att laget ställde upp med 7 tappra gubbar och med tanke på Vällingbys förlust mot detta lag (40-4) förra helgen så får man väl konstatera att killarna på plats gjorde en strålande insats.
Balrogs damer hade tungt att komma igång i sitt möte med KAIS Mora men efter att ha tagit tag i sig själva och matchen så fick de med sig 3 sköna poäng från helgen.

Som vanligt efter helgerna så är det ett antal lag som är nöjda och ett antal lag som behöver se sig i spegeln och fundera på vad som gick snett.

Men tanke på gårdagens inlägg om fotbollen så kan jag lugnt konstatera att det är skönt att sitta inne och titta på fotbollskanalens liveuppdatering i stället för utomhus i 90 minuter utan att få se ett enda mål :)

Inga kommentarer: