torsdag 8 oktober 2009

Att vara eller inte vara....

knäpp i hela huvudet???

Återigen så får jag bevis på att jag antingen är dum i huvudet eller att många andra vuxna i Sverige är väldigt vilsna i sin vuxenroll.

Små snärtor på 12-13-14 år tror att de kan ställa krav på vuxna arbetande människor som inte har några som helst skyldigheter gentemot dem ;)
I går kväll när vi var i Solnahallen fick Skorpan ett sms av en kusin som är i 13årsåldern, denna flicka ansåg att Skorpan ska gå halva vägen till Hässelby efter att vi kommit hem klockan halv tio på kvällen för att lämna ett par hörlurar som Skorpan lånat av henne.
Trots att Skorpan talar om att hon inte har tid och att hon inte har möjlighet att möta flickan så fortsätter flickan att skicka sms som en galning och ifrågasätter varför Skorpan inte ställer upp!!!

Skorpan frågar mig om råd och jag svara med orden -
säg åt henne att hon vet var du bor så hon kan komma och hämta dem när hon vill, jag är ju nästan alltid hemma.

Men flickan ger sig INTE!!!
Hon ska ha sina lurar och hon ska ha dem nu!
Jag säger till Skorpan att du får väl skicka ett sms till faster (flickans mamma) och förklara att du är fullbokad just nu men att de kan hämta lurarna om de bara kollar att jag är hemma samt att du gärna ser att hon förklarar för flickan att du behöver sova senast vid 10-tiden för att orka gå upp klockan 5 på morgonen. Skorpan jobbar ju!!!

Finns det ingen gräns på hur långt in på natten man låter sina unga ha mobiltelefonen i gång????
Jag tjatar på Skalman (17,5 år)och hans mobil från 21.30 då jag tycker att folk ska kunna få sova eller bara koppla bort omvärlden. Vi måste ju inte vara anträffbara 24/7 eller ??

Var i helvete går gränsen???

I vårt hus bor det 3 stycken arbetare som jobbar på byggtider och vi kliver ur sovlådorna vid 5-tiden. Därför går vi och lägger oss rätt tidigt de dagar då inte träningar och andra hobbyaktiviteter sätter stopp för det. Det är inte ovanligt att huset är nersläckt vid 9-tiden. Visst vi kan ligga och titta på tv eller läsa men vi har sagt godnatt.
Det ska väl inte vara så jävla svårt att respektera????

1 kommentar:

Flisan sa...

Jag säger bara en sak, fyy faan! (ursäkta) Vad fan håller "folk" på med?