fredag 16 oktober 2009

Dax för helg =)

Skalman avslutar sin nästsista vecka på praktiken för den här omgången. Jag misstänker att han kan tycka att det är okej med tanke på att det börjar bli kallt att jobba ute speciellt så högt upp på taken :)
I kväll går resan hem till kärleken igen så visst är han nöjd med tillvaron =)
Han håller på med en massa projekt i sitt liv.

Skorpan har varit hemma sedan i tisdags och det har hon verkligen behövt. Hon har sovit massor och tagit många långa bad. I går när vi varit på hundpromenad i skogen så konstaterar hon att det börjar krypa i kroppen. Hon börjar bli rastlös.
Mamman är inte dum utan hon passar på att fråga om lite hjälp med köksfönstret.
Nu är det putsat, nya gardiner hänger uppe och lite nya inredningsdetaljer är placerade enligt Skorpans huvud.
Hon har ett estetiskt drag den där tjejen =)
Sen for hon upp på rummet där hon gjorde ett arkeologiskt fynd!
Hon har en grön och vit matta på sitt golv!!
Vi som trodde rummet bestod av bara kläder.

Själv har jag lyckats tappa bort en hel dag (!) den här veckan.
Jo det är säkert! Hela onsdagen är borta.
Jag skulle ha varit på sjukgymnastiken och Skalman skulle varit på Eastmannainstitutet. Men det var totalt borta tills de ringde i går och frågade vart vi tagit vägen?
Jaja, nu har jag i alla fall koll för visst är det väl Fredag idag??? =)

De sista dagarna har jag haft ett mindre elände med fingrar som låser sig och sendrag och kramp i benen på nätterna. Jag antar att det är årstiden som spökar med min kropp. Det är aldrig skönt med väderomslag men höstens svängningar är värst. En satans värk i kroppen på grund av spänningen runt Kompis och alla orkaner runt honom, leder som skriker om att jag ska sitta still men jag vägrar! Tillåter jag värken att vinna den kampen så har jag snart inga muskler kvar och dessutom så kommer jag inte kunna använda mina fingrar alls.

Jag ska försöka åka ner till Lund snart och träffa min mamma som ska påbörja cellgiftsbehandlingen snart. Ska bli skönt att få träffa både henne och läkarna för att höra vad de har att säga om utsikterna och kanske också få svar på alla tusentals frågor jag har.

I dag är största projektet att ringa AIK-Tias för att bekräfta att vi kommer på nästa hemmamatch precis som vanligt :)
Vad tror han??
Att jag frivilligt missar en hemmamatch??
Nej du vännen, jag kommer precis som alla de andra som brukar följa oss.

Ha nu en bra dag för det ska jag försöka med.
Kanske vaknar någon i dag och förstår vad en stoppskylt betyder :)

Inga kommentarer: