fredag 9 oktober 2009

Oj vilken herrejössesdag det blev..

av dagen i går ;)

Många känslor svajjade med full styrka.
Telefonen gick varm över storstadens nejder och mitt öra har numera trycksår på snibben.

Jag börjar med det som för dagen var jobbigast men bäst (inte för mig och familjen utan för vårt lilla hjärta)

Denna underbara lilla hårboll har fått komma till hundhimlen och springer nu över ängarna med Bosse Boxer. Ett tungt beslut som har mognat fram långsamt men oåterkallerligt under sommaren som gått.
Slut på hennes stress för att hon inte klarar av att tillföra flocken något av allt det som hör hennes instinkter till. Nu när hon finns i himlen så finns heller inte några hinder för henne att fylla sin uppgift ;)

Sen var det möte med alla killarna i HJB.
Det var fantastiska 25 närvarande!!! 2 av killarna hade fått lov att avstå pga. olika anledningar.
Träningen på onsdagskvällen var det 23 gubbar närvarande!
Tänk om killarna fortsätter i den här stilen - då blir det riktigt riktigt bra =)

Skalman kommer att ha ytterligare en vecka då han inte tränar eller spelar matcher för att ryggen ska få lite mer tid men han måste också sköta om sig och se till att han tränar upp främst magmusklerna som tydligen är de muskler som hjälper ryggan att hålla sig i bra skick. Jobbigt tycker han men ett måste säger jag.

I dag åker han till Heffaklumpen och lär väl bli kvar där till söndag, han har ju inte träffat henne på en HEL vecka!!!!
Han är så jäkla söt så det finns inte! Jag måste åka dit nu mamma för annars tror hon nog att jag inte tycker om henne längre.
Men jag tror att han misstar sig, jag tror att hon visst tycker om honom men även hon har ju varit tokförkyld och hängig. Hon måste ju få vara sjuk utan att han får för sig att det ska ta slut!!!
Den unga kärleken är inte lätt alla dagar i veckan :)
Hoppas nu bara att han inte smittar ner hela hennes familj med den förkylning som ligger i hans kropp och lurar.

Anders och Skalman hjälptes åt att åka till Görvälns återvinningscentral i går em. Äntligen är det tomt från skräp på fram och baksidan så nu ska vi väl kunna vinterstänga tomten för säsongen.

Nu ska jag jobba vidare med några målvaktsövningar som jag sedan ska försöka skicka upp till Umeå :) Hoppas att de får lite tips och ideer som de kan använda.

Nu kör vi full fart mot helg =)

2 kommentarer:

Lilla musen sa...

Tanker pa er har borta i det stora landet. Saknar er alla massor. Kramar i massor

Flisan sa...

Ha ha som jag sa i telefon, ingen copyright här heller :P