lördag 8 mars 2008

Grattis....


Mamma! Som idag fyller 64 år!
Eftersom mamma roade sig med att flytta utomlands för ett par år sedan (hon flyttade till Skåne) så är det inte helt lätt att fira hennes dag som sig borde med blommor och blad ;-)
Jag skickade ett sms i morse när jag vaknade och sedan ringde hon till mig när hon var nere vid havet med hunden. Hon är verkligen där hon vill vara och det känns ju gott i själen även om vi saknar henne här i Storstaden.
I dag blir det 0-innebandy och i morgon blir det full fart som vanligt. Jag gillar inte att missa TV-matchen men vilken ursäkt skulle kunna gälla? Barnen spelar ju sin a egna seriematcher och det är inte så många kvar för säsongen, så det är bara att bita ihop och åka med ungarna för det är ju ändå dom som har högsta prio. I alla fall så länge som man får vara med :-)
Jag tröstar mig med att det blir en hel del matcher att titta på när slutspelet går igång. SSL-matcherna visas ju på TV så det går nog egentligen ingen nöd på mig ;-)
Jag hade rätt! Det var Mattes tur att lämna Let´s dance! En förlust för ögat men vi har ju tagit oss till den punkten då jag tycker att alla som är kvar ska vinna. Men efter det så funderar jag på att lämna in en rad på hästarna för jag hade ju faktiskt 100% rätt på min tippning i går :-)
Nog för nu, vi ser om det händer något annat spännande under dagen. I så fall återkommer jag.

Inga kommentarer: