tisdag 25 mars 2008

Måndag morgon ??? ........ och mitt huvud känns så tungt ;-)

Man vaknar, tittar ut på ett vintervitt landskap :-( Jag som vill ha vår, sommar, värme, ljus! Som vanligt får jag inte som jag vill.
Men jag har ju fått lilla bidraget, och betalat slut på lilla bidraget :-) Resterade är det man ska förse sig med mat, kläder, rykpinnar och Skalmans högra hand :-)
Det är tur man har ungar som vet hur man ska sätta sprätt på småpengarna, tänk vad tungt det skulle vara i fickan om inte han fanns och med jämna mellanrum tömde fickorna åt mig :-)

I dag ska skidorna lämnas tillbaka och det ska bli skönt att slippa brottas med dom i hallen. Fiffin (den blinda hunden) kommer verkligen att uppskatta att dom försvinner ! Vet inte hur många gånger hon stött huvudet i dom varefter hon sprungit därifrån i rasande fart :-) Hon har vissa problem med att ta sig förbi den platsen utan att vara väldigt "låg". De finns någonting farligt i hallen, som hoppar på henne ibland *fniss* Ja Fiffin jag lovar vi ska ta bort dom så du slipper bli påhoppad!

Snart på väg till jobbet, det får nog bli till att gå i dag. Vinterdäcken är ju sommarmagasinerade!
Där fick vi för att vi ville vara miljövänliga! Men en prommis mer eller mindre kan ju kvitta. Svårare blir det med handlingen. Undrar om Skalman och Skorpan kan tänka sig att dra pulka till/från Veddesta??? :-) Tror inte det, va???

Ses senare, ha det gott och kör försiktigt! Kalle Söderman - gå till kotknackare!!! Man ska inte behöva ha så där ont. Tänker på dig.

Inga kommentarer: