onsdag 19 mars 2008

Onsdag, snart Påsk ;-)


Hm... morsan början sakna Skalman???
Svar : JA!!!!!
Därför tog jag telefonen och ringde upp honom klockan 08,30.
En mycket trött, nyväckt och hes Skalman svarar med ett brummande läte som jag tror betyder gomorron :-) I bland önskar jag att det fanns ett lexikon på dessa varelsers språk. Tänk vad lätt det skulle vara att kunna slå upp lätet och därmed veta vad dom säger.
Nå väl, jag frågar lite käckt om inte matklockan ringt för länge sedan och får ett brummande svar som jag tror betyder - Nä! det är sovklockan som gäller, vi hörs sen. Hej. -
Där sitter jag i köket med en tyst lur i örat och undrar lite försynt om jag gjort bort mig nu. Men jag bestämmer mig raskt för att inte ta åt mig och att han få ta eget ansvar om han missar något som var obligatoriskt på schemat.
Jag var just inne på hemsidan för resan men det fanns inga nya bilder eller uppdateringar från gårdagen, vilket kan betyda att även Dan´s sovklocka fortfarande är igång :-) Jag får ta prommisen med hunden och beta av mitt 2 timmars pass för att sedan skynda mig hem och kolla om det dykt upp något nytt på fjällfronten. Som vanligt ska jag bara ta senvägen över Majsans andra blogg - Lundins husbygge - för att se hur det går med huset. Ha det gott så länge, med en extra hälsning till Anneli och Clas Svahn (min egen pressfotograf ni vet! )

Inga kommentarer: