torsdag 6 mars 2008

Mottagningskök....


ska det äntligen bli på jobbet :-)

Då kanske jag kan gå upp i arbetstid och sedan faktiskt börja jobba på riktigt! Jag har varit med och valt platsen på lokalen, ritat en första skiss på önskemål och tagit fram offerter på olika maskiner. Sedan har snickarn och de andra kunniga slagit sina kloka huvuden ihop och gjort ett önskekök helt efter mina önskemål och åsikter. Ja, man kan bli så j-la gla när saker blir som man vill!!! :-)

Tänkte att ni äntligen ska få en hint om hur stor "katedralen" ska bli så jag tryckte in ett kort på det. Syyran roade sig på Ikea i dag så jag undrar om hon hittade någon snygg soffa eller annan möbel som kommer att passa in i huset. Hennes gamla hörnsoffa är förpassad till loftet och ser numera ut som en pytteliten, pytteliten minisoffa :-)


Lillesyrran har haft anställningsintervjuer för att hitta en assistent till allas vår lilla "Mille" som numera är tonåring! Han har höga krav på sina assistenter, dom ska gilla att spela playstation, gå på hockey eller annan sport och dom ska älska att titta på rallysport på TV. Dessutom ska dom gilla Janne Schaffer!!! Gå på restaurang och tycka att hans tjej är världens snyggaste :-)

Hon ringde och var så glad för hon tror hon har hittat rätt person! 24 år, tjej, har ett ROSA playstation hemma och har glimten i ögat. Det låter som en högvinst. Har ni tur så kanske jag få lägga in en bild på den bästa killen på jorden, Mille-Bille eller Toker som jag kallar honom. För handen på hjärtat syrran, det är inte någon av dina 7 ungar som heter det dom är döpte till :-)


I morgon ska Familjen Nygren gå på begravning. Vi ska säga farväl till vår granne som vi saknar. Men ändå slås man av hur fort man vänjer sig vid nya vanor. Jag har slutat titta ut och vinka varje vardagsmorgon klockan 05,45. Nu funderar jag mer på hur vi ska kunna vänja oss vid att det är Basse som håller grillen igång istället för Kjelle. Som granne har man så där lagom insyn i varandras liv (om man har bra grannar) Man vet vad dom gör och gillar och de vet ungefär det samma om dig. Men jag är helt säker på att vi kommer fortsätta och hjälpa våra grannar på samma sätt som vi alltid gjort och sett efter varandras nära och kära. Som ni vet - Lisa, Basse el. Basil som jag också kallar dig ;-) och min älskade blåbärspangkaka Mikkiz - så finns vi vägg i vägg och det är aldrig för långt till en väns dörr. Speciellt inte mellan våra.


En annan god vän till oss fyller 57 år idag! GRATTIS KALLE SÖDERMAN!!!! Tyvärr fick han ryggskott i dag så jag håller tummarna för att hans gäster kan fixa kaffe själva. Jag bjöd honom på Toscatårta i dag när han skjutsade hem min gubbe (vilket han ju gör varje dag).


Nu ser jag med tillförsikt fram mot morgondagen och sedan är det ju äntligen innebandyhelg igen :-)

Inga kommentarer: