måndag 17 mars 2008

Kvällen är här och promenaden med hunden är avklarad :-)

Snön lyser vit även över Skälby i kväll! Så fjällresenärerna kunde stannat i lilla byn men det är klart, då hade dom ju missat den trånga, långa bussresan och säkert en massa andra spännande äventyr under veckan :-)
Då ska vi se vad jag har att berätta om den här dagen ;-)
Jo men visst har det varit sms-terror idag med :-) Men jag måste ju ändå säga att det är en helt okej terror! Man har ju inget emot att han tycker att det är viktigt att informera om vad han har för sig där uppe på fjälltoppen.
Över lag verkar han rätt nöjd nu när han sovit lite men han har också gjort en upptäckt som jag kallar en kunskap för livet :-)

Han har fått betala 30 kronor !!!!!! för en marabou chokladkaka i en affär. Det kostar bara hälften här hemma i veddesta! Han är förbryllad och irriterad på att allt är så dyrt där uppe :-) Ingen tanke på att det kostar att transportera varorna, inte. Haha själv tycker jag det är bra för då kan han lära sig att saker och ting kostar här i livet.
Jag var just inne för att hugga en ny fotosnap men cameran ligger tydligen nere i kväll. Jag funderar på hur jag ska övertala Skalman att locka dit hela klassen samtidigt så man kan ta ett direktsnap på dom via webcam för att överaska Dan Nilsson med men hur ska jag göra för att lyckas få honom att organisera det??? Han som knappt kommer ihåg att ta på sig skorna när han går ut ;-)

Jag hade ett kort samtal med hans tränare idag och det visar sig att man tänker försöka driva laget vidare nästa säsong också men då är dom ju juniorer - alla utom Skalman - och det finns redan ett stort gäng juniorer i BBIF. Chansen att få spela där är väl inte jättestor!?! Dom har redan målis och 92 gänget är på väg dit så det skulle bli 5-6 !!!! målisar i samma lag. Hur många klubbar har det problemet i juniorserierna ??? :-)
Med tanke på att han fortfarande har samma mål som han hade när han var 12 år så verkar det som att vi får börja se oss om efter andra klubbar. Men hjärtat lär inte sluta klappa för BBIF för det!! :-)

Nog för i kväll - det gäller att passa på att få njuta av tidiga kvällar, nu när Skalman inte är hemma och håller mig uppe :-) Skorpan har nästsista praktiksvängen - innan student och lärlingstimmar - så det är upp innan f-n fått på sig skorna, Kompis går till jobbet 06.00 som vanligt och Herr Nygren blir hämtad vid 05,27 av Herr Söderman :-) Kvar blir jag och lilla hunden för en lugn morgonstund med rykpinne, kaffekopp och totalmakt över datorn :-)
Jag älskar dessa stunder!!!!
Kolla in majsan och flaggskeppets andra blogg Lundins bygge! Allt hände på en dag! Det har varit tokhäftigt att följa henne och Luddes resa genom dagen.

Inga kommentarer: